معرفی اشکودا فابیا RS Rally2

نزدیک به یک سال پس از معرفی چهارمین نسل از اشکودا فابیا، این خودروی هاچ‌بک به میدان مسابقات هم وارد شده است. اشکودا فابیا RS Rally2 روی پلتفرم مشابه با نسخه استاندارد یعنی MQB A0 شکل گرفته، اما به دلیل شرایط بسیار متفاوت مسابقات با معابر شهری، تغییرات زیادی روی فابیا RS Rally2 اعمال شده است.

مهندسان اشکودا در محورهای جلو و عقب فابیا RS Rally2 قفل دیفرانسیل مکانیکی نصب کرده‌اند. رنگ سبز Mamba، نخستین عامل جالب توجه در ظاهر اشکودا فابیا RS Rally2 است. برخلاف نسخه استاندارد اشکودا فابیا که در آن، 150 اسب­‌بخار قدرت به محور جلو انتقال می‌­یابد، نیروی موتور در فابیا RS Rally2 به 291 اسب­‌بخار افزایش یافته است که به هر دو محور منتقل می‌شود. پیشرانه 1.6 لیتری مذکور که براساس پیشرانه 2.0 TSI گروه فولکس­‌واگن ساخته شده، 430 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 5 سرعته به محورها انتقال می‌دهد.

مهندسان اشکودا در محورهای جلو و عقب فابیا RS Rally2 قفل دیفرانسیل مکانیکی نصب کرده‌اند. نکته جالب این‌که مهندسان این برند کنترل الکتروهیدرولیکی را برای کلاچ اینتر اکسل در نظر گرفته‌اند تا با استفاده از ترمز دستی بتوان اکسل جلو و عقب را درگیر کرد. این ویژگی زمان عبور از پیچ‌های تند کارآمد است.

اشکودا فابیا RS Rally2

واضح است که شاسی فابیا RS Rally2 تقویت شده و رینگ‌های 15 و 18 اینچی با دیسک ترمزهای 300 و 355 اینچی برای آن درنظر گرفته شده است، که البته در مسیرهای خاکی و جاده­‌ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای انطباق با قوانین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA)، باک به ظرفیت 82.5 لیتر برای اشکودا فابیا RS Rally2 درنظر گرفته شده است که از نایلون، لاستیک سفارشی و فوم مخصوص ساخته شده است. محل باک هم از ترکیب کولار و فایبرگلاس تولید شده درحالی‌که سوخت مورد استفاده در این خودروی مسابقه‌ای هم به صورت کامل از منابع تجدیدپذیر حاصل شده است.

حداکثر سرعت اشکودا فابیا RS Rally2 به 200 کیلومتر برساعت محدود شده که شاید زیاد به نظر نرسد، ولی توجه داشته باشید که درباره یک خودروی رالی صحبت می­‌کنیم.

اشکودا فابیا RS Rally2

کاهش ضرائب دنده به منظور افزایش شتاب، سیستم تعلیق سفارشی با طراحی مک‌­فرسون در هر دو محور، برآمدگی روی سقف برای هدایت هوای تازه به داخل کابین، از دیگر ویژگی‌های فنی اشکودا فابیا RS Rally2 است.

گذشته از این خودروی رالی، نسخه قدرتمند از اشکودا فابیا یعنی RS در آینده نزدیک در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. سال گذشته، مدیرعامل سابق اشکودا یعنی توماس شافر از برنامه­‌ریزی برای عرضه این محصول خبر داده بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com