برخی از شرکتهای تیونینگ برای پروژهای مانند ب ام و X6 M کامپتیشن زیادهروی میکنند؛ در حالی که برخی دیگر از تیونرها از ایجاد هرگونه تغییر فنی اجتناب میکنند و فقط روی افزایش زیبایی متمرکز میشوند. به نظر میرسد آخرین دستاورد Carlex مثال خوبی در این زمینه باشد.
”تزئینات کابین با پوشش چرمی به رنگ نارنجی روشن است. شرکت میگوید این همان چرمی است که، که لامبورگینی به مشتریان خود ارائه میدهد.“کارلکس بیشتر به خاطر ارتقا و بازنگری در طراحی داخلی خودروهای شاخص بازار شناخته میشود. درست مانند همین بامو. تزئینات روی صندلیها، کنسول وسط، دستهدنده و قسمت اعظم چرم روی داشبورد به رنگ نارنجی روشن است. شرکت میگوید این همان چرم رنگی است که لامبورگینی به مشتریان خود ارائه میدهد. البته چند ریزهکاری آبیرنگ نیز به برجسته شدن رنگ چرم کمک کرده است.
کارلکس همچنین المانهای مختلفی را روی چرم آلکانتارای نرم بهویژه روی ستونها و پشتسریها در نظر گرفته و حس بسیار تجملی را به این شاسیبلند فوقالعاده افزوده است. به طور حتم این حس با اضافه شدن فیبر کربن استاندارد ب ام و X6 M و البته قطعات آلومینیومی بیشتر هم میشود.
اینها همه در حالی است که مجموعهای از تغییرات بیرونی را نیز شاهد هستیم. بارزترین آن تعبیه یک کیت بدنه بسیار متمایز است که شامل ملزومات جدید فیبر کربنی بهخصوص در اطراف ورودیهای هوا، جلوپنجره معروف ب ام و و نمای عقب میشود. شرکت یک اسپلیتر جدید، رکاب و اسپویلر لبهای را نیز روی این شاسیبلند نصب کرده است.
به طرزی استادانه نمایی از رنگ نارنجی در نمای بیرونی نیز استفاده شده است؛ مانند دیفیوزر عقب و اسپلیتر جلو که همگی تضاد خیرهکنندهای با رنگ اصلی آبی تیره پیدا کردهاند.
همانطور که انتظار میرفت کارلکس هیچ تغییری در قوای محرکه ب ام و X6 M کامپتیشن اعمال نکرد؛ یعنی همچنان شاهد همان پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر V شکل دو توربو هستیم که 617 اسببخار قدرت و 750 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : carscoops.com