• توليد کراس‌اور E-Neva توسط کنسرسيوم نظامي روسي

تولید کراس‌اور E-Neva در 2024

کنسرسیوم نظامی روسی خودروساز می‌شود

29 تیر 1401 15:09

کنسرسیوم نظامی-صنعتی آلماز-آنتی که به واسطه ساخت سامانه‌­های پدافند هوایی همچون S300 و S400 شهرت دارد، در اواخر سال گذشته میلادی از اراده خود برای ساخت یک کراس­‌اور برقی خبر داد. اکنون این نهاد نظامی در جریان رویدادی ویژه در نیژنی نوگورود و با حضور وزیر صنعت و تجارت روسیه، از خودرویی به نام ایی-نوا (E-Neva) رونمایی کرده است.

شعاع حرکتی و حداکثر سرعت ایی-نوا به ترتیب 463 کیلومتر و 197 کیلومتر برساعت خواهد بود.برنامه مشارکت نهادهای نظامی روسیه در ساخت خودروی سواری به 30 و 50 درصد از کل این صنعت تا سال‌های 2025 و 2030، در سال 2016 توسط رئیس جمهور این کشور اعلام شده است. گویا آلماز-آنتی روند توسعه خودروی برقی را از سال 2019 و با همکاری دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ آغاز کرده است.

فعلاً درباره جزئیات فنی ایی-نوا خبر چندانی در دسترس نیست، جزء این‌که کراس‌­اور مذکور براساس پلتفرمی به نام Neva شکل گرفته که قرار است برای ساخت خودروی برقی، بنزین­‌سوز و حتی هیدروژن­‌سوز مورد استفاده قرار گیرد.

تولید کراس‌اور E-Neva توسط کنسرسیوم نظامی روسی

ایی-نوا یک کراس‌­اور 4.5 متری است که محفظه بار 610 لیتری به همراه دارد، هرچند که براساس تصاویر، فاصله صندلی‌ها کمی نزدیک به هم به نظر می‌رسد. گویا فرمان دو شاخه این خودرو هم از محصولات اشکودا برگرفته شده است.

براساس اطلاعاتی که شش ماه پیش توسط آلماز-آنتی منتشر شده، شعاع حرکتی و حداکثر سرعت ایی-نوا به ترتیب 463 کیلومتر و 197 کیلومتر برساعت خواهد بود. شتاب صفر تا 60 کیلومتر برساعت این کراس‌اور برقی نیز 2.7 ثانیه اعلام شده است.

تولید کراس‌اور E-Neva توسط کنسرسیوم نظامی روسی

شعاع حرکتی نسخه هیبرید یک هزار کیلومتر اعلام شده است، درحالی‌که نسخه پلاگین-هیبرید به همراه باتری 70 کیلووات ساعت، به 810 کیلومتر می‌رسد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این نسخه هم به ترتیب 8.5 ثانیه و 180 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

برخی منابع از شروع تولید ایی-نوا در سال 2024 خبر می­‌دهند، درحالیکه فعلاً هیچ خبری به صورت رسمی این مورد را تائید نکرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران