• چري تيگو 5x پلاس - Chery Tiggo 5x Plus

اضافه شدن پسوند پلاس در کنار تغییرات ظاهری

بروزرسانی چری تیگو 5x برای سومین بار

6 مرداد 1401 13:28

چری تیگو 5x که در روسیه به نام تیگو 4 و در ایران به نام ام وی ام ایکس 55 پرو عرضه می­‌شود، برخلاف بسیاری از محصولات خودروسازان چینی، توانسته برای خود مشتریانی دست و پا کند. مثلاً در هفته دوم جولای، نام این خودرو به عنوان پرفروش‌­ترین خودروی خارجی روسیه مطرح شده است. البته نباید فراموش کرد که تمام برندهای بین‌­المللی به علت تحریم‌های جهانی از بازار روسیه خارج شده­‌اند.

تغییرات ظاهری چری تیگو 5x پلاس به جلوپنجره جدید، طرح متفاوت رینگ‌ها و برخی تغییرات جزئی در سپرها محدود شده است.به هرحال پس از دومین بروزرسانی چری تیگو 5x در سال 2020، این خودرو اکنون برای سومین بار دستخوش برخی تغییرات شده و  پسوند پلاس را در انتهای نام خود می­‌بیند.

تغییرات ظاهری چری تیگو 5x پلاس به جلوپنجره جدید، طرح متفاوت رینگ‌ها و برخی تغییرات جزئی در سپرها محدود شده است. گویا چند رنگ جدید هم برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود.

اما تحول اساسی در کابین چری تیگو 5x پلاس رخ داده است، جایی که با داشبورد جدید به همراه دو نمایشگر 10.25 اینچی در زیر یک پوشش واحد روبرو هستیم. طراحی دریچه‌­های سیستم تهویه نیز به صورت سرتاسری درآمده و اتصال اهرم تعویض دنده به صورت الکترونیکی هم باعث ایجاد فضای اضافه در کنسول میانی شده است.

چری تیگو 5x پلاس - Chery Tiggo 5x Plus

در کنار تمام امکانات رفاهی چری تیگو 5x پلاس، می‌­توان به دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیق­‌پذیر و تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو اشاره کرد.

چری تیگو 5x پلاس در چین با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 116 اسب‌­بخار قدرت و گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT و یا 1.5 لیتری توربوشارژ با 156 اسب‌­بخار قدرت با جعبه‌دنده CVT به فروش می­‌رسد. همچون مدل‌های قبلی، چری تیگو 5x نیز تنها به صورت دیفرانسیل-جلو عرضه می­‌شود.

چری تیگو 5x پلاس - Chery Tiggo 5x Plus

فروش چری تیگو 5x پلاس از اواسط ماه آگوست در چین آغاز خواهد شد. گویا قرار شده از شخصیت کارتونی پاندای کونگ فو کار در تبلیغات این خودرو استفاده شود.

فعلاً از قیمت چری تیگو 5x خبری در دسترس نیست، اما نسخه قبلی با قیمت پایه 10.300 دلار به فروش می­‌رسد.

دیدگاه کاربران