• اسکوتر هيدروژني تي وي اس

یک موتورسیکلتی هیدروژنی واقعی

ثبت اختراع تی‌ وی‌ اس شگفتی آفرید

16 مرداد 1401 18:59

استفاده از فناوری پیل سوختی هیدروژنی در مقایسه با خودروهای برقی باتری‌دار به‌ویژه در بازار فعلی کمی نامتعارف است. اگرچه به نظر می‌رسد شرکت هندی TVS با ارائه یک ثبت اختراع روی اسکوتر هیدروژنی‌اش، این تصور را تغییر می‌دهد.

پیل سوختی باتری موتورسیکلت را در زمانی که تقاضای کمتری برای نیروی برقی وجود دارد، شارژ می‌کند.تصور این ثبت اختراع گویای آن است که در پشت این موتورسیکلت دو مخزن هیدروژن تعبیه شده و لوله‌های انتقالی در قسمت پایین و پرکننده هیدروژن نیز در جلوی آن قرار دارد. باتری اصلی نیز در زیر پایه اسکوتر تعبیه شده تا توازن وزنی برقرار شود.

این پیکربندی پیل سوختی برای اجرای عملکردهای اضافی در زمانی که راکب نیاز می‌کند و هم‌چنین ذخیره انرژی در هنگام کاهش سرعت، به‌شدت کاربردی است. درواقع پیل سوختی باتری موتورسیکلت را در زمانی که تقاضای کمتری برای نیروی برقی وجود دارد، شارژ می‌کند.

اسکوتر هیدروژنی تی وی اس

کپسول اصلی برای سهولت در تعمیر و نگهداری، در زیر صندلی اسکوتر جایگذاری شده است. در حالی که اجزای دیگر مانند تنظیم‌کننده فشار، جریان‌سنج و سوپاپ خاموش‌کننده کمی پایین‌تر نزدیک محور متحرک قرار گرفته‌اند. با این همه به نظر می‌رسد که سلول‌های سوختی بخش اعظمی از فضای ذخیره‌سازی زیر صندلی را به خود اختصاص می‌دهند. جایی که معمولاً یک کلاه ایمنی درون آن جاسازی می‌شود.

گفته می‌شود باتری‌های لیتیوم یونی این اسکوتر هیبریدی از مدل برقی iQube که هم‌اکنون در حال تولید است، برداشته می‌شود. موتور برقی آن 4.4 کیلووات معادل 5.9 اسب‌بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور دارد. اسکوتر هیدروژنی تی‌ وی‌ اس حسب انتخاب حالت رانندگی بین 75 تا 100 کیلومتری پیمایش دارد. حداکثر سرعت این موتورسیکلت 78 کیلومتر برساعت است و شارژ آن از حالت خالی تا 80 درصد ظرفیت باتری‌ها حدود 4.5 ساعت طول می‌کشد.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

مترجم : نیما حدادی

منبع : paultan.org

دیدگاه کاربران