همزمان با گرامیداشت بیست سالگی پورشه کاین در سال 2022، تصاویر یک نمونه منحصربهفرد از نسخه روباز کاین توسط خودروساز آلمانی منتشر شده است.
”براساس برآورد پورشه، ساخت کاین روباز نمیتوانست سودآور باشد.“براساس اعلام پورشه، ایده ساخت فرمهای مختلف از کاین به فاصله کمی پس از شروع تولید این خودرو شکل گرفت. به همین دلیل، سه فرم کوپه، بدنه بلند هفت نفره و روباز از کاین طراحی شد.
گویا پروژه کاین روباز بیش از سایرین مورد توجه قرار گرفته چراکه یک نمونه اولیه با لقب Package Function Model ساخته شد. البته گویا طراحان در مورد نمای عقب چندان مطمئن نبودهاند و به همین دلیل، این بخش در دو شکل طراحی شده است. البته این نمونه اولیه قابلیت حرکت نداشته و از قطعات تقویتی موردنیاز برای خودروهای روباز، بیبهره مانده است.
شروع سقف پارچهای از ستون A، تغییر طراحی شیشههای جانبی و افزایش 20 سانتیمتری طول درهای جلو نسبت به کاین استاندارد، از دیگر ویژگیهای ظاهری پورشه کاین روباز به شمار میآید.
سقف پارچهای در این نمونه به صورت دستی باز و بسته میشود، اما مهندسان پورشه در حال طراحی مکانیسم برقی برای این قطعه بودهاند. حتی نحوه باز شدن قطعه انتهایی بدنه برای جا گرفتن سقف نیز در رایانه شبیهسازی شده بود، که براساس اعلام پورشه به عملکرد بازشوی سقف در پورشه 911 تارگا در نسل 991 شباهت داشته است.
دو عامل باعث شد که پورشه هرگز کاین روباز را وارد خط تولید نکند. نخست اینکه براساس برآورد خودروساز آلمانی، ساخت این مدل نمیتوانست سودآور باشد. دوم اینکه پورشه درباره استقبال مشتریان از فرم بدنه کاین روباز اطمینان نداشت.
مایکل مائر مدیر طراحی پورشه که البته در ساخت این محصول مشارکتی نداشته، اعتقاد دارد که طراحی یک شاسیبلند روباز، از نظر تناسبات و فرم بدنه چالش بزرگی است چراکه بدنه بزرگ و سنگین این خودرو با یک برشخوردگی همراه شده و تصویری عجیب را پدید میآورد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com