• انفجار فروش خودروهاي برقي در چين

پیش‌بینی افزایش 100 درصدی فروش

انفجار فروش خودروهای برقی در چین

21 مرداد 1401 13:24

فروش خودروهای برقی در سراسر دنیا با سرعتی چشم‌گیر در حال افزایش است؛ اما این سرعت فروش در چین شکلی انفجاری به خود گرفته. پیش‌بینی می‌شود امسال در این کشور حدود 6 میلیون دستگاه خودروی برقی به فروش برسد.

اگرچه پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده افزایش 100 درصدی حجم فروش است، اما بلومبرگ می‌گوید که انجمن خودروهای سواری چین این آمار را نسبتاً محتاطانه اعلام کرده است!این پیش‌بینی از سوی انجمن خودروهای سواری چین منتشر شد، که اخیراً تخمین 5.5 میلیون دستگاهی فروش خودروهای برقی را افزایش داده است. فروش این محصولات در ماه گذشته میلادی دو برابر شد و به 486 هزار دستگاه رسید تا خودروهای برقی در این بازه زمانی 27 درصد سهم بازار را در اختیار بگیرند. البته این آمار اشاره به خودروهای کلاس NEV (وسایل نقلیه با انرژی جدید) اشاره دارد که شامل خودروهای باتری‌دار (تمام برقی)، خودروهای برقی هیبریدی پلاگین و خودروهای هیدروژنی می‌شود؛ اما با این حال محبوبیت محصولات تمام برقی بوده که آما را به سمت 6 میلیون دستگاهی سوق داده است.

برای درک بهتر این موضوع بد نیست بدانید که در سال 2021 چینی‌ها به تنهایی 2.99 میلیون دستگاه وسیله نقلیه با انرژی جدید خریداری کرده بودند. همان سالی که آمریکایی‌ها فقط 608 هزار خودروی برقی و هیبریدی خریده بودند. اگرچه پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده افزایش 100 درصدی حجم فروش است، اما بلومبرگ می‌گوید که انجمن خودروهای سواری چین این آمار را نسبتاً محتاطانه اعلام کرده و حتی می‌تواند در سه ماهه پایانی سال 2022 بیشتر هم شود.

پیش‌ بینی فروش خودروهای برقی در چین در 2022

با توجه به اینکه صنعت خودرو به دلیل کمبود تراشه و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با چالش‌هایی روبرو شده بود، این پیش‌بینی بسیار قابل توجه است. برخلاف تصور، چین مصمم است تا شیوع ویروس کرونا را به کلی از بین ببرد و بر همین اساس قرنطینه‌های سنگینی را وضع کرده که منجر به بروز دردسر برای شرکت‌هایی مانند تسلا شده است. با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که هم دولت مرکزی و هم دولت‌های محلی اقداماتی را برای کمک به رونق اقتصاد صنعت خودرو به اجرا گذاشته‌اند، که یکی از آنها خرید خودروهای با آلایندگی پایین با نصف مالیات است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران