• جيلي جياجي L

یک MPV چینی با قیمت 17 هزار دلار

معرفی جیلی جیاجی L

14 شهریور 1401 16:12

جیلی جیاجی ال (Geely Jiaji L) در آوریل سال جاری دیده شده بود و اکنون در بازار چین عرضه شده است.

این خودرو یک MPV است که در واقع نسخه فیس‌لیفت و کشیده‌تر جیاجی فعلی محسوب می‌شود. جیاجی L با سه تیپ مختلف به بازار آمده است و قیمت آن بین 16,772 تا 19,992 دلار قرار دارد.

طراحی جیلی جیاجی L

نمای جلو جیاجی L اصلاح شده و اکنون از فلسفه طراحی Vision Starburst جیلی پیروی می‌کند‌. شکل کلی همانند یک X است و جلوپنجره طرح بافت بی‌نهایت دارد. این سبک یادآور خودروهای پروتون (Proton) است.

جیلی جیاجی L

پایین جلوپنجره، ورودی‌های هوا بزرگ دیده می‌شوند که با نوارهای LED احاطه شده‌اند. چراغ‌های عقب تغییر شکل یافته‌اند. یک نوار نورانی، درست زیر حروف جیلی تعبیه شده است و هر دو چراغ را به یکدیگر متصل می‌کند. خطوط عمودی در طرفین سپر و جزئیات کرومی، نمای اسپرت‌تری را جلوه می‌دهند.

جیلی جیاجی L طول 4826 میلی‌متری دارد که 120 میلی‌متر از نسخه معمولی بیش‌تر است. اما ارتفاع آن اندکی کم‌تر بوده و به 1695 میلی‌متر می‌رسد. عرض و فاصله محوری ثابت مانده‌اند و برابر 1909 و 2805 میلی‌متر هستند‌.

کابین و امکانات جیلی جیاجی L

داخل کابین، یک سیستم اطلاعات و سرگرمی به روز شده (با چیپ E02 جیلی) وجود دارد. ابعاد نمایشگر همانند قبل بوده و برابر با 12.3 اینچ است. اما نمایشگر صفحه کیلومتر و ابزار از 7 اینچ به 10.25 اینچ ارتفا یافته است.

جیلی جیاجی L

کنسول شلوغ جیاجی اکنون طراحی ساده‌تر و خلوت‌تری دارد و فضای ذخیره‌سازی بیش‌تری را ارائه می‌دهد. این کنسول در کنار یک اهرم تعویض دنده جدید، ترمز دستی الکترونیکی و دکمه تغییر حالات رانندگی قرار گرفته است.

نحوه چیدمان صندلی‌های جیاجی همانند قبل بوده و ترکیب 2-2-2 و یا 2-3-2 را ارائه می‌دهد.

تجهیزات و ویژگی‌های جیاجی L عبارتند از چراغ‌های جلو LED، رینگ‌های 17 و یا 18 اینچی، صندلی‌های جلو برقی، روکش چرم، سیستم کنترل آب و هوا دو منطقه‌ای با دریچه‌های تهویه عقب و فیلتر CN95، کی‌لس استارتر، شارژر وایرلس، 6 اسپیکر، شش ایربگ، ترمز اضطراری خودکار، کمک به حفظ خطوط و کروز کنترل تطبیقی.

مشخصات فنی جیلی جیاجی L

تمامی تیپ‌های جیاجی L از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرند که 178 اسب‌بخار قدرت (در 5500 دور در دقیقه) و 290 نیوتن‌متر گشتاور (در 2000 و 3500 دور در دقیقه) دارد.

این پیشرانه به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل است و نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. جیلی ادعا می‌کند که جیاجی L در هر صد کیلومتر حدود 6.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند و حداکثر سرعت آن به 190 کیلومتر برساعت می‌رسد.

با توجه به سایت شرکت جیلی، جیاجی معمولی با پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ از خط تولید حذف شده است؛ اما نسخه پلاگین‌هیبرید همچنان فروخته می‌شود و یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با 174 اسب‌بخار قدرت و 255 نیوتن‌متر گشتاور دارد. خروجی این پیشرانه به کمک موتور الکتریکی به 255 اسب‌بخار قدرت و 415 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران