بسیاری افراد اعتقاد دارند که گسترش تنوع خودروهای برقی، عرصه را بر شرکتهای تیونینگ خودرو تنگ خواهد کرد، چراکه برخلاف پیشرانههای درونسوز، تقویت موتورهای برقی امری بسیار مشکل است.
”کیت بدنه برابوس برای EQS 450، باعث شده ضریب درگ بدنه از رقم رکوردشکن 0.2 در حالت استاندارد به عدد اعجابانگیز 0.1856 برسد.“در این میان، برابوس به سراغ پرچمدار برقی مرسدس بنز رفته تا ثابت کند که متخصصان این بخش در عصر خودروهای برقی نیز میتوانند کارهای جالبی انجام دهند.
طراحی کیت بدنه شامل زیرسپری جلو، مسیر عبور هوا از کنار چرخ عقب و دیفیوزر عقب برای EQS 450، باعث شده ضریب درگ بدنه این خودرو از رقم رکوردشکن 0.2 در حالت استاندارد به عدد اعجابانگیز 0.1856 برسد. تمام قطعات این پکیج سفارشی از فیبرکربن با روکش مات یا براق ساخته شده است. به لطف این تغییر مهم، شعاع حرکتی مرسدس EQS در هنگام حرکت با سرعت بین صد الی 140 کیلومتر برساعت، 7 درصد افزایش مییابد.
واضحترین تحول ظاهری مرسدس بنز EQS با تیونینگ برابوس، رینگهای مونوبلاک مشکی است، که به صورت انحصاری برای این مدل طراحی شده و در ابعاد 20 الی 22 اینچ عرضه میشود. تصاویری که از این خودروی برقی در تونل باد منتشر شده، آن را به همراه رینگهای 22 اینچی با تایرهای 255/35 ZR22 و 295/30 ZR22 در جلو و عقب نشان میدهد.
سیستم تعلیق بادی هم فاصله EQS تا سطح زمین را در جلو و عقب بدنه به ترتیب 15 و 20 میلیمتر کاهش داده است.
همچون سایر پروژههای برابوس، هیچ محدودیتی برای مشتریان برای اعمال سلیقه بر طراحی کابین وجود ندارد. انواع روکشهای چرمی، نشانهای نورانی و پدالهای آلومینیومی یا فیبرکربن، بخشی از موارد قابل سفارش است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com