• مرسدس AMG GT3 اديشن 55

سرسخت‌ترین خودروی مسابقه‌ای بنز

معرفی مرسدس AMG GT3 ادیشن 55

3 شهریور 1401 14:06

مرسدس AMG امسال 55 ساله می‌شود و قصد دارد این مناسبت را به روش ویژه‌ای جشن بگیرد‌. بنابراین، خودرو مسابقه‌ای مرسدس AMG GT3 Edition 55 را ارائه می‌دهد که تنها 5 نسخه از آن به تولید می‌رسد.

مرسدس AMG GT3 ادیشن 55 بر اساس استانداردهای FIA ساخته نشده است؛ این موضوع بدان معناست که هیچ محدودیتی در آیرودینامیک، موتور، اگزوز و وزن وجود ندارد.این نسخه، نسبت به مرسدس-آام‌گ GT3 استاندارد، چندین ارتقا سخت‌افزاری داشته و به کمک برخی از آن‌ها، AMG GT3 Edition 55 به سرسخت‌ترین خودرو مسابقه‌ای مرسدس‌بنز تبدیل شده است.

یکی از ویژگی‌های اصلی این خودرو این است که بر اساس استانداردهای FIA ساخته نشده است؛ این موضوع بدان معناست که هیچ محدودیتی در آیرودینامیک، موتور، اگزوز و وزن وجود ندارد. در نتیجه، یک پیشرانه 6.3 لیتری V8 ارتقایافته زیر کاپوت وجود دارد که 650 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. قدرت این نسخه، نسبت به نسخه مورد تائید FIA، حدود 100 اسب‌بخار بیش‌تر است. اکنون سیستم اگزوز بدون صداخفه‌کن اجباری ارائه شده و صدای بلندی تولید می‌کند.

بر روی صندلی‌های GT3 Edition 55، نشان Edition 55 - 1 of 5 دوخته شده است. فضای داخلی خودرو به رنگ Anthracite  متالیک درآمده است و عناصر فیبرکربنی نیز وجود دارند.

مرسدس AMG GT3 ادیشن 55

آخرین نسل نمایشگر اطلاعات و داده‌های این شرکت (DDU) ساخته شرکت بوش است. این صفحه‌نمایش کیفیت و وضوح بالایی دارد و اطلاعاتی را مانند سرعت، سرعت موتور، دما، تایم دور و .‌‌‌.. ارائه می‌دهد‌. این صفحه هنگام روشن شدن خودرو، ابتدا نشان 55 سالگی AMG را نمایش می‌دهد.

این خودرو ویژه به همراه روکش مخصوص و جعبه Edition 55 از IWC Schaffhausen (شامل یک ساعت مچی Chronograph Edition با بند مشکی‌رنگ) عرضه می‌شود.

مرسدس AMG GT3 ادیشن 55

مرسدس AMG تنها 5 دستگاه از این نسخه ویژه را می‌سازد که قیمت هر دستگاه 620 هزار دلار (بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) است‌.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران