• گانتر پروژه تورنادو احياي پورشه 993

پروژه تورنادو، ادای احترامی به یک اسطوره

احیای پورشه 993 با تنفس طبیعی

5 شهریور 1401 15:28

سری 993 پورشه 911 آخرین سری از این کوپه اسپرت بود که از پیشرانه‌های هواخنک استفاده می‌کرد. در خلال برگزاری هفته اتومبیل مونته‌ری، شرکت Gunther Werks نسخه مخصوص خود از این خودروی تاریخ‌ساز را معرفی کرد. محصولی با نام Project Tornado.

پروژه تورنادو تا حدودی ظاهر خود را شبیه به 911 نسل 993 حفظ کرده است. با این حال گانتر تغییرات مختلفی را برای بهبود نسخه اصلی روی آن اعمال کرده است.مثل همیشه قوای محرکه در قسمت عقب قرار داد. جایی که شاهد یک پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر خوابیده با دو توربوشارژر هستیم. نکته جالب این است که پورشه 911 فوق به کمک تجهیزات مدرن شرکت Rothsport Racing هم‌چنان ساختار هواخنک خود را حفظ کرده است. ازجمله ویژگی‌های قوای محرکه جدید این خودرو می‌توان به فن مسطح آن اشاره کرد، که از نسخه‌های مسابقه‌ای الهام گرفته شده و به‌عنوان یک خنک‌کننده عمل می‌کند.

در هنگام رانندگی معمولی قدرت خروجی پیشرانه 600 اسب‌بخار خواهد بود، اما در صورت نیاز به قدرت بیشتر می‌توان تا 700 اسب‌بخار نیز از این بلوک بیرون کشید تا توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل شود.

گانتر پروژه تورنادو احیای پورشه 993

پروژه تورنادو تا حدودی ظاهر خود را شبیه به 911 نسل 993 حفظ کرده است. با این حال گانتر تغییرات مختلفی را برای بهبود نسخه اصلی روی آن اعمال کرده است. مهم‌تر از همه استفاده از بدنه فیبر کربنی است که معادل 226.8 کیلوگرم از وزن نسخه اصلی کم کرده است.

کیت بدنه شامل یک هواکش بزرگ رو به عقب روی کاپوت است که نیروی رو به پایین را افزایش می‌دهد. روی گلگیرهای عقب نیز هواکش‌های بزرگ به رسم نسخه سنتی و حتی ویرایش‌های جدید، طراحی شده است. در قسمت عقب می‌توان دو اگزوز قطور را درون محفظه‌ای توری‌شکل مشاهده که در زیر آنها دیفیوزرهای بسیار بزرگ تعبیه شده است.

گانتر پروژه تورنادو احیای پورشه 993

طبق پیش‌بینی، گانتر هنوز قیمت رسمی این محصول را اعمال نکرده است. چراکه اجرای آن با سلیقه مشتری و به شکل کاملاً سفارشی‌سازی خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران