• مانرو EV شاسي‌‌ بلندي برقي براي آفرود

شاسی‌‌بلندی برقی برای آفرود

معرفی مانرو EV

8 شهریور 1401 15:31

استارت ­آپ مانرو (Munro Vehicles) که در سال 2019 در اسکاتلند ثبت شده، نخستین محصول خود به نام مانرو EV را رونمایی کرده است.

مانرو EV بیشتر از آنچه انتظار داشتیم، نیرو در اختیار دارد چراکه موتور الکتریکی این خودرو، 376 اسب­‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق ترنسفرکیس دوسرعته به تمام چرخ‌ها ارسال می­‌کند.پس از چند خبر که در سال 2021 درباره این پروژه منتشر شد، تست و بررسی نخستین نمونه اولیه در مسیرهای بی‌راهه آغاز شد، چراکه شرکت سازنده، هدف از ساخت این خودرو را حمل افراد در شرایط سخت اعلام کرده است.

مانرو EV براساس شاسی از جنس فولاد گالوانیزه شکل گرفته، اما قطعات بدنه از آلومینیوم ساخته شده است. قطعات سیستم تعلیق و ترمز به صورت سفارشی طراحی شده تا به سادگی و با قیمت ارزان قابل سرویس باشد.

طراحی جعبه­‌ای شکل بدنه مانرو EV و قطعات زاویه­‌دار، شبیه به نسخه کانسپت باقیمانده است. بیرون‌­زدگی کوتاه جلو و عقب و چرخ‌هایی که از بدنه فاصله گرفته و با تایرهای چهارفصل همراه شده، هویت مانرو EV به عنوان یک خودروی آفرودر را به نمایش گذاشته است.

براساس اعلام مانرو، بسیاری موارد از جمله رنگ بدنه، تایرها، سیستم تعلیق و تریم داخلی این خودرو براساس سفارش مشتری قابل تغییر خواهد بود.

مانرو EV شاسی‌‌ بلندی برقی برای آفرود

مانرو EV بیشتر از آنچه انتظار داشتیم، نیرو در اختیار دارد چراکه موتور الکتریکی این خودرو، 376 اسب­‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق ترنسفرکیس دوسرعته به تمام چرخ‌ها ارسال می­‌کند. علاوه بر سامانه چهارچرخ محرک، این خودرو به محورهای صلب و دیفرانسیل‌­های قفل­‌شونده نیز مجهز شده است. این‌ها به همراه عمق غوطه‌­وری یک متری، از مانرو EV یک خودرویی توانا در بیراهه‌­نوردی ساخته است.

مجموعه باتری 80.1 کیلووات ساعت این خودرو، نیروی لازم برای پیمودن 270 کیلومتر مسافت را فراهم می­‌کند. با اتصال به جریان شارژ سریع 100 کیلووات، ظرفیت باتری در 36 دقیقه از 15 به 80 درصد می­‌رسد. در صورت اتصال به جریان AC 22 کیلووات، این زمان به حدود سه ساعت افزایش می‌­یابد.

براساس اعلام سازنده، ظرفیت حمل بار و یدک­‌کشی مانرو EV به ترتیب یک و سه و نیم تن خواهد بود. از آنجا که این ارقام شبیه به خودروهای مجهز به پیشرانه درون­‌سوز به نظر می‌­رسد، می­توان انتظار داشت که بر شعاع حرکتی بسیار تاثیرگذار باشد.

مانرو EV شاسی‌‌ بلندی برقی برای آفرود

مشتریان حقیقی یا تجاری می‌­توانند با پرداخت 500 پوند (583 دلار)، مانرو EV را رزرو نمایند. براساس یافته‌­های نشریه اتوکار، قیمت نهایی این خودرو در حد 75 هزار پوند (87.500 دلار) خواهد بود.

هرچند این رقم گران به نظر می­‌رسد، اما توجه داشته باشید که مانرو بسیاری از مشتریان تجاری همچون مشاغل چوب­‌بری در کانادا، کشاورزی در فلوریدا، نفتی در تگزاس و حتی معادن طلا در ایالت نوادا را به عنوان مشتریان بالقوه خود درنظر داشته است.

انتظار می­‌رود که مانرو EV در سال 2023 ابتدا در ایالات متحده و پس از مدتی در بریتانیا عرضه شود. این شرکت قصد دارد در سال‌های 2023 تا 2025، به ترتیب 50، 500 و 2500 دستگاه مانرو EV تولید کرده و تیراژ تولید را تا سال 2030 به سالیانه 5 هزار دستگاه برساند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران