گروه گریت وال تصمیم دارد نسخه پلاگین-هیبرید تانک 500 را مجموعه باتری بزرگتر عرضه کند. مدتی قبل، تانک 500 Hi4-T با مجموعه باتری به ظرفیت 37.1 کیلووات ساعت عرضه شد، اما بنابر اسناد وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، در مدل جدید یعنی Hi4-Z این عدد به 59.05 کیلووات افزایش یافته است.
طراحی تانک 500 پلاگین-هیبرید
تانک 500 Hi4-Z به جز نشان روی بدنه، تفاوت ظاهری دیگری با مدل قبلی ندارد. ابعاد بدنه این شاسیبلند بزرگ در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.078، 1.934، 1.905 و 2.85 متر اعلام شده است.
همچون سایر محصولات تانک، در طراحی تانک 500 پلاگین-هیبرید هم از خطوط مستقیم استفاده شده تا چهرهای خشن را به نمایش بگذارد. جلوپنجره بزرگ، چراغهای جلو و عقب با فرم مستطیل، استفاده فراوان از کروم برای تزئین بخشهای مختلف، از مهمترین ویژگیهای ظاهری این خودرو به شمار میآید.
تایرهای UltraContact ساخت کانتیننتال به ابعاد 265/55R19 یا 265/50R20، در زیر بدنه این خودرو قرار گرفته است. نشان PHEV و پورت اتصال برق به همراه باک بنزین، از هویت این خودرو به عنوان یک پلاگین-هیبرید خبر میدهد.
کابین و امکانات تانک 500 پلاگین-هیبرید
در فضای کابین تانک 500 پلاگین-هیبرید با تریم چوب، ترکیب رنگ مشکی و نارنجی، صفحه پشت آمپر 12.3 اینچ، نمایشگر مرکزی 14.6 اینچی، ساعت عقربهای با نشان تانک، چیدمان 2+3 با تنظیم برقی برای ردیف جلو و گرمکن و تهویه برای تمام صندلیها مواجه هستیم.
مشخصات فنی تانک 500 پلاگین-هیبرید
مجموعه باتری نصب شده در تانک 500 Hi4-Z، از نوع NMC و ساخت زیرمجموعه گریت وال یعنی Svolt است. به لطف افزایش ظرفیت باتری، برد حرکتی تانک 500 Hi4-Z در حالت برقی از 120 به 201 کیلومتر افزایش یافته، هرچند که وزن آن هم با 150 واحد افزایش، به 2980 کیلوگرم رسیده است.
پیشرانه درونسوز تانک 500 Hi4-Z با کد فنی E20NB هم مورد بروزرسانی قرار گرفته است و 248 اسببخار قدرت و 380 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. هرچند خروجی پیشرانه با مدل قبلی یعنی Hi4-T تفاوتی ندارد، اما بنابر اعلام سازنده، مصرف سوخت متوسط از 8.8 به 8.6 لیتر در صد کیلومتر کاهش یافته است.
پیشرانه برقی هم 161 اسببخار قدرت و 400 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. در مجموع، 402 اسببخار قدرت و 750 نیوتنمتر گشتاور در اختیار تانک 500 Hi4-Z قرار دارد، تا این خودرو بتواند به حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
بنابر اعلام اتوهوم، سامانه چهار چرخ محرک هوشمند که مدتی قبل در تانک 500 Hi4-T معرفی شد، در تانک 500 Hi4-Z هم حضور دارد، ضمن اینکه قلاب یدککشی نیز برای این خودرو نصب شده است.
یکی از انتقادات مهمی که به تانک 500 Hi4-T وارد میشد، مربوط به نصب مجموعه باتری در بخش زیرین بدنه بود، مسئلهای که میتواند قابلیت بیراههنوردی خودرو را کاهش دهد. با توجه به افزایش ابعاد مجموعه باتری در تانک 500 Hi4-Z، این مشکل میتواند بیش از قبل جلب توجه کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru