• تويوتا ياريس کراس GR Sport

فقط یک دُز اسپرت‌تر

تویوتا یاریس کراس GR Sport به اروپا رفت

13 شهریور 1401 14:53

تویوتا یاریس کراس یک کراس‌اور جمع‌وجور است، که زیر پوست خود مدل C-HR را پنهان کرده. برای جذاب‌تر کردن این خودروی کوچک، حالا تویوتا مدل اسپرت ملایم GR Sport را هم به تریم‌های آن اضافه کرده است. پیش‌فروش این مدل در اروپا در سه ماهه سوم سال جاری آغاز می‌شود، ولی هنوز جزئیات مربوط به قیمت اعلام نشده است.

تنها اقدام اساسی برای ارتقای این خودرو، اصلاح سیستم تعلیق است.تویوتا از پسوند GR Sport برای مدل‌هایی که یک ارتقای جزئی در عملکرد خود تجربه می‌کنند، استفاده کرده است. در حالی که مدل‌های GR و GRMN به‌روزرسانی‌های بیشتری دارند. بنا بر این نباید تصور کنید که این یاریس کراس، یک کراس‌اور پرفورمنس است. تنها اقدام اساسی برای ارتقای این خودرو، اصلاح سیستم تعلیق است. یاریس کراس GR اسپرت موجود در بازار ژاپن دارای چفت و بست‌های اضافی در قسمت مرکزی و عقب بدنه است اما هیچ اشاره‌ای به این اصلاح در مدل اروپایی نشده است.

نسخه اروپایی یاریس کراس GR اسپرت با رنگ مشکی براق روی جلوپنجره و دیفیوزر شبیه‌سازی شده در زیر سپر عقب، کمی تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد. تم نارنجی سوخته (در برخی مدل‌ها) نیز روی این مدل به زیبایی نقش بسته است. هم‌چنین رنگ خاکستری روی سقف و ستون‌های مشکی متضاد نیز خاص بودن گرافیک بصری را به رخ کشیده است. این خودرو روی رینگ‌های 18 اینچی 10 پره سوار شده است.

تویوتا یاریس کراس GR Sport

برای اسپرت‌تر کردن کابین، رنگ مشکی Ultrasuede با دوخت قرمز دیده می‌شود. تزئینات نقره‌ای Gunmetal روی درها و داشبورد لحاظ شده است. لوگوی GR روی پشت‌سری و کف‌پایی و حتی دکمه استارت هم درج شده است.

ازجمله امکانات این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دوحالته، گرم‌کن صندلی جلو و صفحه نمایش 9 اینچی اشاره کرد.

تویوتا یاریس کراس GR Sport

پیشرانه یاریس GR اسپرت مانند نسخه‌های قبلی 1.5 لیتری هیبریدی سه سیلندر با قدرت نهایی 116 اسب‌بخار است.

دیدگاه کاربران