• خودروي خودرشيدي Sono Sion سونو موتورز سيان

محصول استارت‌آپ سونو موتور از آلمان

معرفی خودروی خودرشیدی سیان (Sion)

15 شهریور 1401 16:17

استارت‌آپ Sono Motors که با هدف ساخت خودروهای برقی در آلمان تاسیس شده، اعلام نموده که بیش از 20 هزار سفارش برای محصول خود به نام سیان - Sion - دریافت کرده است.

456 سلول خورشیدی روی بدنه این خودرو نصب شده که بنابر اعلام سازنده، شعاع حرکتی سیان را به میزان 112 الی 245 کیلومتر افزایش می‌­دهند.این خودروی خورشیدی که با مبلغ 2 هزار یورو برای هر دستگاه رزرو شده، از نیمه دوم سال 2023 و در تاسیسات شرکت Valmet Automotive در فنلاند مونتاژ خواهد شد.

ظرفیت باتری سونو موتورز سیان برابر با 54 کیلووات ساعت اعلام شده است که عدد کمی به نظر می­‌رسد، اما نکته اینجاست که 456 سلول خورشیدی روی بدنه این خودرو نصب شده که بنابر اعلام سازنده، شعاع حرکتی سیان را به میزان 112 الی 245 کیلومتر افزایش می‌­دهند. به اعتقاد مسئولان شرکت Sono Motors، این ویژگی باعث می­‌شود مالکان Sion تا یک چهارم خودروهای برقی متداول، به تجدید شارژ نیاز پیدا کنند.

خودروی خودرشیدی Sono Sion سونو موتورز سیان

مجموعه باتری این خودرو به یک موتور برقی متصل شده که 161 اسب‌­بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

هرچند استارت‌آپ آلمانی از آغاز تولید انبوه سیان در نیمه دوم 2023 خبر داده ولی به نظر می‌­رسد که تا تکمیل طراحی این خودرو، هنوز راه طولانی باقی مانده است. نمونه­‌های اولیه Sion باید ابتدا راهی آمریکا و کشورهای اروپایی شوند تا در آزمایشات مربوط به تصادف، بررسی تجهیزات ایمنی و دریافت استانداردهای مربوط به شماره­‌گذاری شرکت کنند. عملکرد فناوری باتری خورشیدی هم باید قبل از تحویل Sion به مشتریان، مورد بررسی قرار بگیرد.

خودروی خودرشیدی Sono Sion سونو موتورز سیان

شرکت Sono درنظر دارد سیان را با قیمت پایه 25,126 یورو عرضه نماید. این کمپانی به فروش 257 هزار دستگاه از این خودرو ظرف 7 سال ابتدای تولید، امیدوار است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران