• تويوتا هايلوکس با پيشرانه 12 سيلندر

عجوبه‌ای در آفریقای جنوبی

تویوتا هایلوکس با پیشرانه 12 سیلندر

23 شهریور 1401 10:38

پیکاپ‌ها، در بازار آفریقای جنوبی بسیار طرفدار دارند و با نام bakkies شناخته می‌شوند. پرفروش‌ترین خودرو آفریقا در سال 2021، تویوتا هایلوکس بود. این خودرو اکنون با تغییرات جدیدی در دسترس است.

پیشرانه‌های مختلفی برای تیونیگ تویوتا هایلوکس بررسی و نهایتاً به پیشرانه 5 لیتری V12 تویوتا سنچوری انتخاب شد.این تغییرات و اصلاحات را FatBoy Fab Works ایجاد کرده و در اصل برای فتح تپه سیمولا (Simola) در سال گذشته، ساخته شده است. Francois Fritz، مالک این خدمات تیونینگ، پیشرانه‌های مختلفی را بررسی کرد و نهایتاً به پیشرانه 5 لیتری V12 تویوتا سنچوری رسید.

این پیشرانه در حالت استاندارد، خیلی قوی نیست و تنها 276 اسب‌بخار قدرت و 481 نیوتن‌متر گشتاور دارد. بنابراین، دو بار بازسازی شده و یک جفت توربوشارژ Garrett GT35 به آن افزوده شد. اکنون خروجی پیشرانه به 563 اسب‌بخار قدرت و 970 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

تویوتا هایلوکس با پیشرانه 12 سیلندر

طبق گفته Fritz، این پیشرانه پس از بازسازی دوم، قطعات کاملاً آهنگری شده دارد و می‌تواند تا 1000 اسب‌بخار با بوست 0.5 psi دست پیدا کند و با 50 درصد بنزین و 50 درصد اتانول کار کند.

این پیشرانه به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تویوتا سوپرا متصل است؛ البته مکانیک آن تعویض شده است. این تیونر قصد دارد تا گیربکس را به نوع دستی تغییر دهد. لازم به ذکر است که این خودرو با مشخصات ذکر شده، نسخه نهایی مورد تائید Fritz نیست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران