• سدان برقي فايفان F7
  • سدان برقي فايفان F7
  • سدان برقي فايفان F7
  • Rising Auto F7
  • سدان برقي فايفان F7
  • سدان برقي فايفان F7
  • سدان برقي فايفان F7
  • سدان برقي فايفان F7
  • سدان برقي فايفان F7

سدان برقی با قابلیت تعویض باتری

معرفی فایفان F7

17 بهمن 1401 16:15

برند Rising Auto، یک برند الکتریکی رده بالا بوده که زیرمجموعه سایک محسوب می‌شود. درواقع ادامه‌دهنده R-Line سابق برند Roewe است. نام چینی این برند، فیفان است.

پس از تغییر مدل‌ها در سایک، Rising Auto اخیرا شاسی‌بلند کوپه فایفان R7 را عرضه کرده است. بنابراین سدان فایفان F7 دومین محصول این زیربرند محسوب می‌شود.

طراحی فایفان F7

ابعاد این سدان برقی به 5000/1953/1494 میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری 3000 میلی‌متری دارد. وزن این خودرو برابر ۲۱۸۰ کیلوگرم است. فضای صندوق به ۴۶۶ لیتر می‌رسد.

سدان برقی فایفان F7

فایفان F7 یک سدان با خطوط تیز روی گلگیرها و رینگ‌های بزرگ است، که به لطف همین طراحی ضریب درگ آن 0.206 ثبت شده. رینگ‌ها 19 و یا 20 اینچی هستند و به سیستم ترمز چهارپیستونی برمبو مجهز شده‌اند.

پنجره‌های این سدان به صورت بدون قاب طراحی شده‌اند. در قسمت جلویی خودرو هیچ جلوپنجره‌ای دیده نمی‌شود و فقط چراغ‌های باریک حضور دارند.

کابین و امکانات فایفان F7

در فضای داخلی خودرو، یک صفحه نمایش ۴۳ اینچی سه‌گانه وجود دارد که از نمایشگرهای ۱۵.۰۵ اینچی مرکزی، ۱۰.۲۵ اینچی ابزار و ۱۲‌.۳ اینچی سرنشین جلو، تشکیل شده و جدیدترین چیپ the latest Qualcomm Snapdragon 8155 و سیستم عامل RISING برای آن درنظر گرفته شده است.

سدان برقی فایفان F7

سیستم صوتی این خودرو ۱۶ اسپیکر دارد و ۱۸ فضای ذخیره‌سازی در کابین تعبیه شده است. برای سرنشینان عقب نیز یک نمایشگر سرگرمی ۸ اینچی درنظر گرفته شده است. صندلی‌ها، فرمان و سایر اجزای کابین با چرم ناپا پوشیده‌ شده‌اند و صندلی‌ها از ماساژور، گرمکن و تهویه پشتیبانی می‌کنند. سانروف این سدان الکتریکی حدود ۲ متر مربع است.

سیستم کمک راننده پیشرفته برای فایفان F7 در نظر گرفته شده است، که Rising Pilot نام دارد و ۳۲ حسگر شامل رادار تصویربرداری ۴ بعدی، دوربین ۸ مگاپیکسلی و رادار ابری دارد. سنسورها روی آینه‌های جانبی، گلگیرهای جلو، پشت شیشه جلو و در سپر قرار گرفته‌اند.

سدان برقی فایفان F7

مشخصات فنی فایفان F7

فایفان F7 روی پلتفرمی مشابه مدل R7 شکل گرفته است. دو نسخه تک موتوره دیفرانسیل عقب و دو موتوره دو دیفرانسیل برای آن در نظر گرفته شده است. نسخه تک موتوره ۲۹۴ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و نسخه تمام چرخ محرک نیز ۵۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این پلتفرم ویژگی تعویض باتری دارد‌. باتری ۹۰ کیلووات‌ساعتی آن ساخته سایک و CATL است.

هنگامی که R7 عرضه شد، شرکت Rising Auto گفت نسخه‌هایی که ارائه می‌شوند می‌توانند قابلیت تعویض باتری داشته باشند و یا بدون آن عرضه شوند. اکنون مدل F7 کاملاً به این ویژگی مجهز شده است.

سدان برقی فایفان F7

قیمت فایفان F7

فایفان F7 را با نیو ET5 مقایسه کنید. نیو شناخته‌شده‌ترین خودرو با قابلیت تعویض باتری است. محصول جدید Rising Auto F7 برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای در ماه آوریل رونمایی خواهد شد و به زودی در چین عرضه می‌شود.

پیش‌فروش رسمی این خودرو در روز ۵ فوریه ۲۰۲۳ آغاز شده و بازه قیمتی آن بین ۴۱,۳۰۰ تا ۵۱,۶۰۰ دلار است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران