• اشکودا ويژن GT

کانسپتی قدیمی به الهام از گذشته

معرفی اشکودا ویژن GT

31 شهریور 1401 12:20

کمپانی اشکودا، در سال‌های اخیر، عادتی را ایجاد کرده که بر اساس آن، برخی از مدل‌های کلاسیک خود را با ارائه طرح‌هایی، احیا می‌کند. اکنون زمان احیای 1100 OHC فرارسیده است؛ خودرو اسپرتی که در سال 1957 معرفی شد و تنها 5 دستگاه از آن به تولید رسید؛ سه نسخه اسپایدر و دو نسخه کوپه‌. این نمونه طراحی شده در سال 2022، بر اساس نسخه روباز (اسپایدر) است؛ اما الکتریکی شده است.

اشکودا ویژن GT کانسپتی برقی است که با الهام از خودری اسپرت 1100 OHC شکل گرفته است.ویژن GT بخشی از سری Icons Get a Makeover اشکودا است که تفاسیر مدرن را شامل می‌شود. اشکودا، ویژن GT را به عنوان یک خودرو تک‌سرنشینه به تصویر کشیده است. بدنه آن بسیار تیز بوده و سقف ندارد. بدنه خودرو همانند جدش به رنگ قرمز درآمده است. یک نوار صاف وجود دارد که به عنوان شیشه جلو عمل می‌کند‌. فرمان خودرو از فیبرکربن ساخته شده و پایین و بالای آن صاف است‌. گفته شده که اطلاعات سیستم هدآپ روی کلاه ایمنی راننده است.

از آن جایی که این نمونه واقعی نیست و تنها تصویر شده، مشخصات فنی‌ای برای آن وجود ندارد. اما با این حال، به طور فرضی، فناوری‌های جدید و کابین خلبانی با صندلی انعطاف‌پذیر، وجود دارد. ظاهر کلی این نمونه، از خودروهای فرمول‌ E الهام گرفته و بال عقب دوتکه دارد.

اشکودا 1100 OHC اسپایدر

ویژن GT به دنبال رونمایی اشکودا از نسخه کاملاً بازسازی شده  1100 OHC  کوپه، در ماه فوریه، طراحی شد. این خودروساز برای تکمیل این خودروی اسپرت با بدنه آلومینیومی، به هفت سال زمان نیاز داشت و برخی از قطعات آن را از طریق کوپه‌‌های قبلی تهیه کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران