• پارامونت ماتلا 4×4

خودروی آفرود زرهی

معرفی پارامونت ماتلا 4×4

4 مهر 1401 11:20

شرکت پارامونت (Paramount Land Systems) محصول جدید خود به نام ماتلا 4×4 را معرفی نموده است، که می‌­تواند به عنوان برادر کوچک‌تر محصول قبلی این شرکت یعنی پارامونت مارادر، قلمداد شود.

پارامونت ماتلا 4×4 به ترنسفرکیس 2 سرعته و 3 قفل دیفرانسیل مجهز شده است، تا پاسخگویی نیازهای بیراهه­‌نوردی هم باشد.این خودروی زرهی که در نمایشگاه AAD آفریقای جنوبی به معرض نمایش درآمده، براساس شاسی یک خودروی تجاری شکل گرفته و براساس اعلام سازنده، در قابلیت‌های کابردی و دوام، از نمونه­‌های مشابه برتر است.

پارامونت ماتلا 4×4 برای حمل 9 سرنشین طراحی شده است، درحالی‌که فناوری Smart Floor، امکان حذف سریع صندلی‌ها را فراهم کرده تا بتوان از این خودرو به عنوان آمبولانس، پشتیبانی نظامی، گشت مرزی یا سایر کاربری‌­های موردنیاز، استفاده کرد.

هرچند شرکت پارامونت فعلاً از اعلام مشخصات فنی ماتلا 4×4 خودداری نموده است، ولی در عین حال از حداکثر سرعت صد کیلومتر برساعت این خودرو در مسیر آسفالت و همچنین شعاع حرکتی 600 کیلومتری در صورت حرکت با سرعت ثابت 80 کیلومتر برساعت، سخن گفته است.

پارامونت ماتلا 4×4 همچنین به ترنسفرکیس 2 سرعته و 3 قفل دیفرانسیل مجهز شده است، تا پاسخگویی نیازهای بیراهه­‌نوردی هم باشد.

پارامونت ماتلا 4×4

پارامونت ماتلا 4×4 در تمام نسخه‌­ها با رده حفاظتی STANAG 4569 سطح یک طراحی شده است، تا سرنشینان این خودرو را در برابر حملات مواد منفجره و اسلحه دستی حفاظت کند. بخش زیرین بدنه هم در برابر انفجار نارنجک دستی M26 مقاوم است.

آقای Eric Ichikowitz قائم مقام شرکت پارامونت، ماتلا 4×4 را حاصل سه دهه تجربه این شرکت در ساخت خودروهای زرهی دانسته که نیازهای طیف دیگری از مشتریان را برآورده خواهد ساخت.

مدیرعامل شرکت پارامونت یعنی Deon Grobler هم با اشاره به اهمیت ایمنی سرنشینان در طراحی محصولات این شرکت، ماتلا 4×4 را خودرویی چندمنظوره دانسته که با توجه به قابلیت بیراهه‌­نوردی و حمل 2 تن بار، می­‌تواند در بخش حمل و نقل نظامی هم بسیار مفید باشد.

دیدگاه کاربران