• SC-01 خودرويي برقي و اسپرت از چين

با قیمت پایه 42 هزار دلار

SC-01، خودرویی برقی و اسپرت از چین

6 مهر 1401 11:18

در میان انبوه خودروسازان فعلی و البته برندهای نوظهور که در بازار چین مشغول به فعالیت می‌­شوند، گذشته از معدود نمونه‌­های سدان، غالباً با مدل‌های شاسی‌­بلند و پیکاپ مواجه هستیم. در این میان، معرفی یک خودروی اسپرت را می­‌توان اتفاقی تازه دانست که گویا به تازگی رخ داده است.

SC-01 با وزن 1.3 تن می­‌تواند ظرف 3.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.یک شرکت استارت‌آپ به نام Small Sports Car با نام مخفف SSC که توسط شخصی به نام  Fung Xiaotong تاسیس شده، یک خودروی کوپه به نام SC-01 را معرفی کرده است.

بد نیست بدانید موسس این استارت‌آپ قبلا در زمینه تیونینگ خودرو، قطعات یدکی و لوازم جانبی فعال بوده و دو برند مربوط به این زمینه یعنی Gongjiangpai و Auto Custom را نیز در تملک دارد.

موسس Small Sports Car در کنار معرفی این برند و برنامه­‌های آن برای صادرات به ژاپن، نخستین محصول را نیز معرفی کرده است.

گویا روند طراحی SC-01 از سال 2018 آغاز و حالا به یک نمونه اولیه ختم شده است، یک کوپه دو نفره با ابعاد 4.085، 1.82، 1.162 و 2.5 متر در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها که خودرویی نسبتاً کوچک محسوب می­‌شود.

SC-01 خودرویی برقی و اسپرت از چین

دماغه نسبتا بلند، چراغ‌های مثلثی جلو، فرورفتگی بخشی از کاپوت، برآمدگی گلگیرهای جلو، خط شانه که از درها به سمت انتهای بدنه رفته و البته چراغهای دایره شکل عقب، فرمی خشن، نسبتاً ساده و البته تاحدی آشنا را از SC-01 به نمایش می‌­گذارد. غیر از شباهت به محصولات قدیمی لوتوس، به نظر می‌­رسد که گویا طرح بدنه SC-01 را قبلاً هم مشاهده کرده‌­ایم.

طبق اعلام رسمی در مراسم رونمایی، SC-01 روی شاسی با سیستم تعلیق مستقل بنا شده و فریم بدنه از سازه لوله‌­ای فضایی ساخته شده درحالی‌که قطعات بدنه از مواد کامپوزیت است.

SC-01 به دو پیشرانه برقی مجهز شده است، که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده و مجموعاً 425 اسب‌­بخار قدرت در اختیار این خودرو قرار می­‌دهند. مجموعه باتری هم در پشت صندلی‌ها قرار دارد.

SC-01 با وزن 1.3 تن می­‌تواند ظرف 3.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. شعاع حرکتی این خودرو هم 500 کیلومتر و براساس استاندارد NEDC اعلام شده است، که احتمالاً در شرایط واقعی به 300 کیلومتر کاهش می‌یابد.

SC-01 خودرویی برقی و اسپرت از چین

فعلاً تصویری از فضای کابین SC-01 در اختیار رسانه­‌ها قرار نگرفته ولی سازنده اعلام نموده که برخلاف اکثر خودروهای امروزی، این بخش را به صورت آنالوگ و با دکمه‌­ها و کلیدهای فیزیکی طراحی خواهد کرد تا احساس بهتری از حضور در یک خودروی اسپرت به سرنشینان منتقل شود.

آن‌طور که در مراسم رونمایی از SC-01 اعلام شده، این خودرو از سه ماهه چهارم سال 2023 وارد خط تولید شده و با قیمت کمتر از 300 هزار یوان یا 42 هزار دلار عرضه خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران