• خودروي مجازي مرسدس بنز

نقطه تلاقی دنیای واقعی و مجازی

معرفی خودروی مجازی مرسدس بنز

8 مهر 1401 17:51

تولد هر خودرویی از یک طرح ذهنی آغاز می­‌شود. این نقطه شروع در گذشته با مداد و کاغذ رقم می­‌خورد، اما در سال‌های اخیر و با پیشرفت فناوری، رایانه‌­ها این وظیفه را برعهده گرفته‌­اند. اهمیت فضای مجازی به قدری افزایش یافته که حتی شاهد خودروهایی برای حضور در بازی گرن‌توریسمو هستیم.

نخستین خودروی مجازی مرسدس بنز، به همکاری میان خودروساز آلمانی با شرکت رایت گیمز (Riot Games) ارتباط دارد که مسابقات سریالی League of Legends را تولید کرده است.اکنون با یک خودروی دیگر مواجه هستیم که البته برای حضور در بازی طراحی نشده است، ولی در جهان واقعی هم حضور ندارد. حتی شرکت سازنده یعنی مرسدس بنز، فعلاً نامی برای آن انتخاب نکرده و آن را با عنوان digital showcar یا «خودروی نمایشی مجازی» معرفی کرده است.

نخستین خودروی مجازی مرسدس بنز، به همکاری میان خودروساز آلمانی با شرکت رایت گیمز (Riot Games) ارتباط دارد که مسابقات سریالی League of Legends را تولید کرده است. بازی محبوب شرکت رایت گیمز که در اکتبر امسال 12 ساله می‌شود، دستاوردهای بزرگی به ‌دست آورده و محبوبیت بسیار زیادی دارد. کسب عناوینی شامل بیشترین زمان پخش زنده در بین مسابقات ورزش الکترونیک، بیشترین تعداد تماشاچی در ورزشگاه‌های بزرگ جهان، حضور بازی League of  Legends در بازی‌های آسیایی 2018 و برگزاری تورهای بین‌المللی، تنها بخشی از آن‌هاست.

شاید از نظر مخاطبان، لقب «نخستین خودروی مجازی مرسدس بنز» برای این محصول چندان شایسته نباشد، چراکه کانسپت مرسدس AMG Vision گرنتوریسمو هم چند سال پیش و برای حضور در گرن‌توریسمو 6 معرفی شد، اما بعداً یک نمونه اندازه واقعی از آن خودرو ساخته شد درحالی‌که چنین تصمیمی برای digital showcar گرفته نشده است.

خودروی مجازی مرسدس بنز به صورت یک بدنه حبابی شکل طراحی شده که در چهار گوشه، روی چرخ‌ها استوار شده است. الته چرخ‌های این خودرو با نمونه­‌های رایج بسیار متفاوت است.

خودروی مجازی مرسدس بنز

آقای گوردون واگنر سرپرست بخش طراحی مرسدس بنز، طرح این خودروی مجازی را نقطه تلاقی دنیای واقعی و مجازی دانسته، که محدودیت‌ها را به چالش کشیده است.

همکاری مرسدس بنز با رایت گیمز تنها به طراحی این کانسپت محدود نمی‌شود، چراکه از سوم نوامبر و همزمان با برگزاری مرحله نهایی League of Legends در سانفرانسیسکو، برخی نشان‌های مربوط به این رقابت در نمایشگر مرسدس EQS ظاهر خواهد شد. برخی بازی­‌ها هم از طریق رابط کاربری MBUX در محصولات خودروساز آلمانی در سراسر جهان در دسترس قرار خواهد گرفت.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران