به دنبال موفقیت در مسابقات جهانی ، شرکت ب ام و تصمیم گرفته که مدل مسابقهای Motorrad S1000RR را برای سال 2023 در بخش پیشرانه، سیستم تعلیق، شاسی و آیرودینامیک مورد بهسازی و بروزرسانی قرار دهد.
”ب ام و S1000RR همچنان به پیشرانه 4 سیلندر مجهز است، با این تفاوت که در مدل جدید، قدرت پیشرانه با 3 واحد افزایش به 210 اسببخار در دورشمار 13.750 رسیده است“بخش جلو عقب بدنه S1000RR دچار تغییر شده است و رنگهای مشکی Blackstorm متالیک، قرمز Racing روغنی و سفید Lightwhite در دو نسخه متالیک یا روغنی، برای این محصول قابل سفارش خواهد بود.
ب ام و S1000RR همچنان به پیشرانه 4 سیلندر مجهز است، با این تفاوت که در مدل جدید، قدرت پیشرانه با 3 واحد افزایش به 210 اسببخار در دورشمار 13.750 رسیده است. حداکثر گشتاور یعنی 113 نیوتنمتر هم در دورشمار 11 هزار حاصل میشود. پیشرانه این موتورسیکلت قدرتمند میتواند تا 14.600 دور در دقیقه، دوران کند.
نصب باله انتهای بدنه، افزایش نیروی رو به پایین در این بخش و محور جلو مخصوصاً در هنگام شتابگیری را به همراه داشته است، درحالیکه افزایش ارتفاع شیشه جلو، راکب را در سرعتهای بالا از جریان هوا محافظت میکند.
با اضافه شدن دستیار Brake Slide و Slide Control به ب ام و S1000RR، اکنون پایداری این محصول در هنگام دریفت و شتابگیری در پیچها افزایش یافته است. دستیار Slide Control با تشخیص زاویه فرمان، در هنگام شتابگیری یا ترمز در پیچ، تاحدی به چرخ عقب اجازه لغزش میدهد. پس از اتمام محدوده مجاز، کنترل کشش وارد عمل خواهد شد.
زاویه دسته فرمان هم نیم درجه کاهش یافته است، درحالیکه انعطافپذیری اهرم فرمان بیشتر شده تا ضمن افزایش هندلینگ، پاسخگویی محور جلو به فرامین راکب هم بهبود یابد. مجموعه قطعات M Chassis با فنرهای قابل تنظیم هم برای ب ام و S1000RR پیشبینی شده است.
اضافه شدن سوکت USB، کاهش طول محل پلاک، نصب باتری سبک وزن M و حذف چراغهای عقب به منظور تطبیق با قوانین مسابقات، از دیگر ویژگیهای ب ام و S1000RR به شمار میآید.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : paultan.org