• فورد GT LM Edition
  • فورد جي تي LM Edition

خداحافظی با سوپراسپرت آمریکایی

معرفی فورد GT LM Edition

14 مهر 1401 12:35

شرکت فورد تصمیم گرفته آخرین نسخه ویژه از مدل GT را به افتخار کسب پیروزی در مسابقه لمان 2016 طراحی و عرضه کند.

شماره 69 روی بدنه فورد GT LM Edition نقش بسته است، تا یادآور خودروی پیروز لمان 2016 باشد.بدنه فورد GT LM Edition با رنگ نقره­‌ای Liquid تزئین شده است، ولی هریک از خریداران می‌­تواند جزئیات بدنه را به رنگ آبی یا قرمز سفارش دهد، چراکه خودروی پیروز در لمان 2016 هم با پوشش قرمز و آبی در میدان حاضر شده بود.

قطعات فیبرکربنی همچون زیرسپری جلو، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب و همچنین برخی جزئیات دیگر مثل بخش‌هایی از آینه جانبی و روکش پیشرانه فورد GT LM Edition را نیز می­‌توان به رنگ آبی یا قرمز سفارش داد، درحالی‌که جزئیات رینگ‌های 20 اینچی فیبرکربنی نیز با یکی از این دو رنگ تزئین خواهد شد.

رینگ‌های فورد GT LM Edition با پیچ‌های تیتانیوم به محور متصل شده و در کنار کالیپرهای مشکی لاکی قرار گرفته است. خروجی­‌های سیستم اگزوز و نشان GT LM در عقب بدنه از جنس تیتانیوم و توسط چاپ 3 بعدی ساخته شده است. شماره 69 روی بدنه فورد GT LM Edition نقش بسته است، تا یادآور خودروی پیروز لمان 2016 باشد.

فورد GT LM Edition

صندلی فیبرکربنی راننده با آلکانترا روکش شده است، درحالی‌که صندلی سرنشین جلو را چرم Ebony پوشانده و البته از هر دوی این‌ها برای روکش داشبورد استفاده شده است. جزئیات فیبرکربن در کنسول مرکزی و ستون A، روکش آلکانترا برای ستون‌ها و بالای داشبورد و همچنین جزئیات قرمز و آبی، از دیگر ویژگی‌های این بخش است.

بد نیست بدانید که مهندسان فورد از پودر حاصل از میل‌­لنگ مدل مسابقه‌­ای برای ساخت نشان صفحه پشت­­ آمپرGT LM Edition استفاده کرده‌­اند، عملی که توسط چاپگر 3 بعدی به نتیجه رسیده است.

فورد GT LM Edition به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر اکوبوست، با 660 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده است.

فورد جی تی LM Edition

تحویل 20 دستگاه فورد GT LM Edition به مشتریان از چند هفته آینده آغاز می­‌شود، درحالی‌که با خاتمه تولید این نسخه در اواخر سال جاری، فورد GT هم به ایستگاه پایانی می‌­رسد. فورد GT در سال 2015 رونمایی و در سال 2016 و با مدل 2017 به مشتریان تحویل شد. با احتساب نسخه LM ادیشن، 1350 دستگاه از دومین نسل فورد GT تولید شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران