• آلپاين A110 R نسخه فرناندو آلونسو

در تیراژ 32 دستگاه به افتخار راننده فرمول یک

معرفی آلپاین A110 R نسخه فرناندو آلونسو

17 مهر 1401 13:50

به فاصله بسیار کم از معرفی آلپاین A110 R، این برند فرانسوی اکنون یک سورپرایز هم برای طرفداران مسابقات فرمول یک دارد که چیزی نیست جزء نسخه فرناندو آلونسو از این خودروی اسپرت کوچک.

فرناندو آلونسو از زمان آغاز فعالیت خود در مسابقات فرمول یک 32 پیروزی به دست آورده و به همین مناسبت، رنو تصمیم گرفته 32 دستگاه آلپاین A110 R فرناندو آلونسو را تولید کند.احتمالاً نخستین ویژگی آلپاین A110 R فرناندو آلونسو برچسب قیمتی 148 هزار یورویی این خودرو باشد، که 43 هزار یورو گران‌تر از A110 R بوده و گران‌ترین خودروی عرضه شده توسط زیرمجموعه اسپرت رنو محسوب می‌­شود.

تزئین بدنه با رنگ آبی مات مشابه با خودروی تیم آلپاین در فرمول یک و البته امضای آلونسو در بخش عقب، دومین عامل تمایز آلپاین A110 R فرناندو آلونسو با سایر نمونه­‌های این خودروی اسپرت است.

از رنگ‌های زرد و نارنجی برای تزئین نقاط مختلف بدنه و کابین همچون کالیپرهای ترمز و دستگیره درها استفاده شده است، درحالی‌که امضای آلونسو روی پشت‌سری صندلی‌ها دیده می­‌شود.

آلپاین A110 R نسخه فرناندو آلونسو

کاپوت فیبرکربنی به رنگ آبی مات، پلاک شناسایی خودرو، کلاه ایمنی با امضای آلونسو و جمله قصار مشهور این راننده اسپانیایی با مضمون «همیشه راه دیگری برای فتح قله وجود دارد» در آفتابگیر، از دیگر ویژگی‌های انحصاری آلپاین A110 R فرناندو آلونسو است.

آلپاین A110 R فرناندو آلونسو به پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ با 300 اسب‌­بخار قدرت و 340 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. ارتفاع بدنه در این نسخه به میزان 10 میلی‌متر کاهش یافته و رینگ‌های 18 اینچی فیبرکربن با دیسک‌های ترمز 320 میلیمتری ساخت برمبو همراه شده است.

بد نیست بدانید که تقریباً ده سال پیش، یک نسخه ویژه از فراری 599GTB هم به مناسبت شصت سالگی مسابقات فرمول یک و با امضای فرناندو آلونسو، معرفی شد.

آلپاین A110 R نسخه فرناندو آلونسو

فرناندو آلونسو از زمان آغاز فعالیت خود در مسابقات فرمول یک که از گرندپری استرالیا در سال 2001 شروع شد، 32 پیروزی به دست آورده و به همین مناسبت، رنو تصمیم گرفته 32 دستگاه آلپاین A110 R فرناندو آلونسو را تولید کند.

آلونسو علاوه بر آنکه با آلپاین همکاری دارد، به تازگی قراردادی طولانی ­مدت نیز با تیم استون مارتین منعقد کرده تا جانشین سباستین فتل شود. بنابراین به نظر می‌­رسد که این راننده 41 ساله، فعلا تصمیمی برای بازنشستگی ندارد.

دیدگاه کاربران