• کاوايي W1 محصول جديد خودروسازان راين

ارزان‌ترین SUV اتومات در ایران

بررسی راین R7 شاسی بلند (کاوایی W1)

20 فروردین 1402 14:39

این روزها نام محصولات کاوی یا کاوایی، در رسانه‌­های کشورمان، دوباره مطرح شده است، چراکه خودروسازی راین قصد دارد در دور جدید فعالیت‌های خود، دومین محصول از برند KAWEI را در سال 1402 به ایران بیاورد؛ محصولی که لقب ارزان ترین شاسی بلند اتوماتیک ایران را به آن داده‌اند.

راین R7؛ دومین محصول کاوایی در ایران

علاوه بر پیکاپ کاوایی K1، که در بازار کشورمان با نام راین رپچر شناخته می‌شود، این شرکت چینی در صدد مونتاژ کاوایی W1 در کشورمان است که البته قرار است با نام تجاری راین R7 به تولید برسد. این خودرو، که از سال 2014 روی خط تولید کاوایی قرار دارد، فقط در سال 2017 دستخوش برخی تغییرات ظاهری شد، بنابراین نمی­‌توان آن را خودرویی بروز دانست.

طراحی ظاهری راین R7 در تمام بخش‌ها به جزء نمای جلو، شباهت زیادی به نسل اول کیا سورنتو (اتاق BL) دارد. به‌روز رسانی سال 2017 نیز هیچ تغییری در این فرم ایجاد نکرده و تنها نشان 2.0T با رنگ قرمز برای حرف T، به آن اضافه شده است!

کاوایی W1 محصول جدید خودروسازان راین
راین آر هفت

ابعاد بدنه راین R7 خودروسازان راین، در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.6 متر، 1.85 متر، 1.81 متر و 2.73 متر اعلام شده، که بازهم با کیا سورنتو نسل اول یکسان است. با تمام این شباهت‌ها، نمی‌­توان هرگونه اشتراک فنی میان راین R7 و کیا سورنتو نسل اول را تایید کرد، چراکه هیچ خبر رسمی در این زمینه، تاکنون منتشر نشده است. بنابراین احتمالا با یک کپی غیر رسمی مواجه هستیم!

مشخصات فنی راین R7

خودرو راین R7 تا سال 2017 با دو پیشرانه 2.0 و 2.4 لیتری تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی با 129 و 143 اسب‌­بخار تولید می‌­شد. اما از آن زمان تاکنون، پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ با 190 اسب‌­بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور، در این خودرو نصب می­‌شود. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک به محور عقب منتقل خواهد شد. توجه داشته باشید که تمام نسخه­‌های کاوایی W1 به صورت دیفرانسیل-عقب تولید می­‌شود.

این پیشرانه توسط جوینت ونچر شنیانگ-میتسوبیشی تولید شده و در ساخت بسیاری از خودروهای دیگر چینی همچون لندویند X7 و زوتیه SR9 نیز حضور دارد.

امکانات خودرو راین R7

هرچند طراحی داشبورد راین R7 در سال 2017 مورد بازبینی قرار گرفته، اما همچنان یادآور خودروهای دهه 2000 میلادی است. آنطور که رسانه چینی کارنیوز چاینا گزارش داده، کیفیت و نحوه مونتاژ قطعات کابین این خودرو در سطح بسیار پایین ارزیابی می­‌شود.

کاوایی W1 محصول جدید خودروسازان راین

امکاناتی همچون ورود و استارت بدون کلید، تهویه خودکار، روکش چرم فرمان، سانروف، دوربین دید عقب، رینگ‌های 17 اینچی، سیستم ترمز با ABS  و EBD و دیسک‌های تهویه شونده، در تمام تریم‌ها پیش‌­بینی شده درحالی‌که مواردی همچون مسیریاب و پایش فشار باد در تریم کامل وجود دارد.

قیمت شاسی بلند راین R7

در بازار چین، کاوایی W1 در تریم‌های مختلفی عرضه شده که قیمت‌شان بین 13 تا 15 هزاردلار است. بنابراین در صورت مونتاژ در بازار کشورمان، قیمت راین R7 احتمالا حدود یک میلیارد تومان خواهد بود.

برای اطلاع از آخرین قیمت رسمی شاسی بلند راین و همچنین جهت آگاهی از جدیدترین شرایط فروش فوری محصولات راین و پیش فروش خودروهای راین، مقاله شرایط فروش خودروسازان راین را مطالعه کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت روزانه انواع خودروهای موجود در بازار کشورمان، از جمله قیمت محصولات خودروسازان راین در بازار، لینک قیمت روز خودرو را مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران