• توليد مرسدس بنز EQS در هند

گسترش شبکه شارژ سریع در هند همزمان با عرضه خودروهای برقی

آغاز تولید مرسدس بنز EQS در هند

19 مهر 1401 09:24

شرکت مرسدس بنز به تازگی تولید EQS 580 4MATIC را در تاسیسات خود در Pune در هندوستان، آغاز کرده است. این سدان برقی چهاردهمین محصول تولیدی مرسدس بنز در هند است، اما ساخت خودروی برقی توسط این شرکت در خارج از آلمان، تاکنون سابقه نداشته است.

همزمان با آغاز تولید مرسدس بنز EQS، این شرکت آلمانی از برنامه خود برای گسترش شبکه شارژ سریع در هند خبر داده است، به نحوی که 80 درصد از خاک این کشور تا پایان سال 2022 مورد پوشش قرار می­‌گیرد. مرسدس بنز EQS 580 4MATIC به مجموعه باتری 107.8 کیلووات ساعت با فناوری 400 ولتی مجهز شده است، که با یک جفت موتور برقی همکاری دارد. این سدان برقی، 516 اسب­‌بخار قدرت و 855 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد و می­‌تواند ظرف 4.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد و نهایتاً تا 210 کیلومتر برساعت به حرکت خود ادامه دهد.

غیر از خروجی چشمگیر پیشرانه که در خودروهای برقی موجود در بازار هند کمتر مشابه­ی دارد، شعاع حرکتی 677 کیلومتری مرسدس بنز EQS 580 4MATIC در میان خودروهای برقی این کشور، همتا ندارد. البته رقم مذکور، براساس شرایط واقعی اندازه‌­گیری شده چراکه عدد رسمی شعاع حرکتی این خودرو، برابر با 857 کیلومتر اعلام شده است.

با اضافه شدن EQS، اکنون چندین محصول از مرسدس بنز شامل مدل‌هایی با نشان AMG و می‌باخ، در هند تولید می­‌شود.

آغاز تولید مرسدس بنز EQS در هند

همزمان با آغاز تولید مرسدس بنز EQS، این شرکت آلمانی از برنامه خود برای گسترش شبکه شارژ سریع در هند خبر داده است، به نحوی که 80 درصد از خاک این کشور تا پایان سال 2022 مورد پوشش قرار می­‌گیرد. ایستگاه­‌های این شبکه در نخستین سال فعالیت، تنها به محصولات مرسدس بنز خدمات می­‌دهد. شارژ خودرو در سال اول به صورت رایگان ارائه می‌­شود.

قیمت پایه مرسدس بنز EQS 580 4MATIC در هند برابر با 188,153 دلار تعیین شده است.

Martin Schwenk مدیر اجرایی مرسدس بنز در هند، ضمن اشاره به نقش اساسی EQS 580 4MATIC در برنامه‌­های خودروساز آلمانی برای بازار این کشور، به فناوری، ایمنی و هویت اشرافی این سدان برقی اشاره کرده است.

دیدگاه کاربران