به فاصله کوتاهی از رونمایی ب ام و M1000RR، اکنون دوکاتی هم به سرعت دست بکار شده و پانیگال V4R مدل 2023 را رونمایی نموده است، محصولی که از بسیاری جهات به نماینده دوکاتی در مسابقات WSBK شباهت دارد.
”دوکاتی پانیگال V4R در نسخه استاندارد به پیشرانه 4 سیلندر Desmosedici Stradale R به حجم 998 سیسی مجهز شده است، که تا 16.500 دور بر دقیقه دوران و 218 اسببخار قدرت را در دورشمار 15.500 تولید میکند.“دوکاتی پانیگال V4R در نسخه استاندارد به پیشرانه 4 سیلندر Desmosedici Stradale R به حجم 998 سیسی مجهز شده است، که تا 16.500 دور بر دقیقه دوران و 218 اسببخار قدرت را در دورشمار 15.500 تولید میکند. این پیشرانه با استاندارد آلایندگی یورو 5 سازگاری دارد. ضرایب دنده دوکاتی پانیگال V4R با نسخه مسابقهای WSBK یکسان خواهد بود.
روغنی که در پیشرانه نسخه مسابقهای از این محصول استفاده شده، تحت همکاری شل و تیم Corse طراحی شده است و ضمن کاهش 10 درصدی اصطکاک در پیشرانه، حداکثر قدرت را به میزان 3.5 اسببخار افزایش میدهد. این عامل در کنار نصب سیستم اگزوز اسپرت، خروجی پیشرانه را به 240.5 اسببخار ارتقا میدهد.
شاتونهای تیتانیوم با سوراخ به قطر 1.6 میلیمتر، به عبور بهتر روغن از ابتدا تا انتهای میله یاری رسانده و روانکاری بهتر و دوام بالاتر پیشرانه را در پی خواهد داشت. کاهش 5 گرم از وزن پیستونها، کوتاه شدن مسیر ورود هوا به میزان 5 میلیمتر و کاهش 800 گرمی وزن کلاچ، از مهمترین موارد بهسازی در پیشرانه دوکاتی پانیگال V4R به شمار میآید.
قطعات آیرودینامیکی روی بدنه با قوانین WSBK هماهنگی دارد و در ابعاد و ضخامت به ترتیب 40 و 50 درصد کوچکتر شده درحالیکه کارایی قبلی خود را حفظ کرده است. جابجایی فنر Ohlins NPX25/30 در محور جلو به اندازه 5 میلیمتر بیشتر شده و فنر TTX36 محور عقب نیز با تنظیم کننده هیدرولیکی براساس وزن همراه شده و با 4 میلیمتر جابجایی بیشتر، در فاصله 312 تا 316 میلیمتر تغییر مکان میدهد.
ظرفیت مخزن سوخت به 17 لیتر افزایش پیدا کرده، اما روکش آلومینیوم براق در جای خود باقیمانده است. یک حالت رانندگی جدید به نام Track Evo به سایر موارد یعنی Full , High , Medium و Low برای تنظیم انتقال قدرت اضافه شده است.
با فعالسازی برنامه DTC EVO 3 برای افرادی که دوکاتی پانیگال V4R را به پیست میبرند، تایرهای بارانی نصب شده است و چراغ فلاشر عقب و دو حالت رانندگی Rain و Pit Speed Limiter فعال خواهد شد.
نصب سیستم اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ، 5 کیلوگرم از وزن دوکاتی پانیگال V4R کاسته است و قدرت را به 237 اسببخار افزایش میدهد، هرچند که این قطعه را تنها در پیست مسابقه میتوان استفاده کرد. رینگهای منیزیومی نیز 700 گرم از نمونههای آلومینیومی سبکتر هستند.
مجموعهای متنوع از لوازم اضافه همچون وارمرهای تایر یا قطعات فیبرکربن بدنه نیز توسط دوکاتی برای پانیگال V4R پیشنهاد شده است. قیمت دوکاتی پانیگال V4R مدل 2023 فعلا اعلام نشده اما مدل 2019 از این موتورسیکلت با قیمت 64 هزار دلار به فروش میرسید.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : paultan.org