• چري تيگو 9
  • چري تيگو 9
  • چري تيگو 9
  • چري تيگو 9
  • چري تيگو 9
  • چري تيگو 9
  • چري تيگو 9
  • چري تيگو 9
  • چري تيگو 9
  • چري تيگو 9

قیمت پایه 21 هزار دلار

معرفی چری تیگو 9

16 خرداد 1402 15:56

شرکت چری که در سال 1997 تاسیس شده، در طول دو دهه به سرعت رشد کرده و علاوه بر موفقیت در بازار چین، در برخی از کشورهای جهان نیز حضور دارد. تعداد اعضای خانواده تیگو که مدل‌های شاسی­‌بلند و کراس‌­اور این شرکت را در خود جای داده، اکنون به 14 مدل می‌­رسد.

حال دیگر چری تیگو 8 پرومکس را نمی‌­توان محصول پرچمدار این برند چینی دانست، چراکه تیگو 9 با ابعاد بزرگتر، امکانات بیشتر و البته قیمت گران‌تر، وارد میدان شده است.

کابین و امکانات چری تیگو 9

در فضای کابین با طرحی ساده ولی امروزی مواجه هستیم، که دو نمایشگر 12.3 اینچی برای پشت آمپر و اطلاعات سرگرمی، سه دریچه تهویه، شارژر بی‌سیم، تعدادی دکمه و نورپردازی داخلی را به همراه دارد.

چری تیگو 9

روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی، گرمکن و تهویه برای صندلی‌های جلو، زیرپایی سرنشین جلو و پرده آفتابگیر برای سرنشینان عقب نیز در این خودرو ارائه شده است.

در تریم کامل، برخی امکانات دیگر همچون گرمکن فرمان، نمایشگر مجازی روی شیشه جلو (هداپ)، سیستم صوتی سونی با 12 بلندگو و حسگر تشخیص خستگی راننده نیز به خودرو اضافه خواهد شد.

حتی تریم پایه چری تیگو 9 نیز به سامانه دستیار راننده سطح 2 مجهز شده است، که عملکردهایی شامل کروزکنترل تطبیق‌­پذیر و پارک خودکار را به همراه دارد.

چری تیگو 9

طراحی چری تیگو 9

چری تیگو 9 براساس پلتفرم جدید T2X Mars و تحت تاثیر زبان طراحی جدید این برند شکل گرفته است. ابعاد بدنه چری تیگو 9 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.82، 1.93، 1.699 و 2.82 متر اعلام شده است، که آن را در سطحی بالاتری از تیگو ۸ قرار می‌دهد.

طراحی چری تیگو ۹ زیباست و مشخصات ظاهری‌ای مانند خط بدنه میانی، ستون‌های مشکی‌رنگ، سقف شناور، برآمدگی کوتاه در جلو، دستگیره‌های متحرک، سانروف پانوراما، اسپویلر عقب و رینگ‌های چند پره ۱۹ و یا ۲۰ اینچی دارد.

Chery Tiggo 9

در بخش جلو، یک جلوپنجره چندضلعی با خطوط عمودی و حاشیه کرومی دیده می‌شود. در میان جلوپنجره، لوگوی نورانی چری تعبیه شده است. در ادامه نیز چراغ‌های باریک LED با دی‌لایت قرار گرفته‌اند.

مشخصات فنی چری تیگو 9

چری تیگو 9 به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 257 اسب‌­بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که در نسخه تک-دیفرانسیل، از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها می‌­رسد. اما نسخه چهار چرخ محرک این خودرو به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با طراحی آیسین مجهز می­‌شود.

حداکثر سرعت و مصرف متوسط سوخت چری تیگو 9 نیز به ترتیب 205 کیلومتر برساعت و 7.7 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

ظاهرا چری قصد دارد نسخه هیبرید از این خودرو را نیز عرضه کند.

قیمت چری تیگو 9

چری تیگو 9 به عنوان شاسی بلند پرچمدار این برند و با هدف رقابت با جیلی شینگیو L، هونگچی HS5 و گک ترامپچی GS8 به بازار خواهد آمد و در پنج تریم با قیمت 21.500 تا 28.800 دلار به فروش می‌­رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران