همزمان با برگزاری جشن هالووین در کشورهای مختلف جهان، شرکت منهارت هم تصمیم گرفته با تقویت پیشرانه و انتخاب پوشش مشکی و نارنجی برای پورشه 911 توربو S، هیولایی به نام TR800 را به این جشن روانه کند.
”خروجی پیشرانه پورشه 911 توربو S به 822 اسببخار قدرت و 965 نیوتنمتر گشتاور افزایش یافته است.“در گام نخست، خروجی این پورشه سفارشی از 640 اسببخار قدرت و 800 نیوتنمتر گشتاور در حالت استاندارد به 822 اسببخار قدرت و 965 نیوتنمتر گشتاور افزایش یافته است.
این اتفاق به لطف نصب توربوشارژرها و اینترکولر جدید و همچنین تغییر در نرمافزار پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر توئین توربو حاصل شده، ضمن اینکه سیستم اگزوز با خروجیها از جنس فولاد ضدزنگ و دریچههای فعال هم در این امر بیتاثیر نبوده است.
شتاب صفر تا صد، زمان پیمایش 400 متر و حداکثر سرعت پورشه 911 توربو S به ترتیب 2.6 ثانیه، 10.5 ثانیه و 330 کیلومتر برساعت اعلام شده است، درحالیکه از عملکرد منهارت TR800 در این موارد اطلاعی نداریم.
بروزرسانی گیربکس 8 سرعته دوکلاچه و نصب کمکفنرهای H&R که باعث کاهش 30 میلیمتری ارتفاع بدنه، از دیگر تغییرات فنی اعمال شده بر این کوپه اسپرت به شمار میآید.
چهره منهارت TR800 به واسطه مجموعه قطعات فیبرکربن شامل زیرسپری جلو، ورودیهای هوا، آینههای جانبی، دریچههای روی پیشرانه و باله عقب و همچنین رینگهای 21 و 22 اینچی محورهای جلو و عقب با شش پره دوتایی به رنگ مشکی با نوار نارنجی، از سایر نمونههای 911 توربو S متمایز شده است.
فضای کابین منهارت TR800 با مشکی تزئین شده درحالیکه نوار حاشیه صندلیها و دوخت روکشها به رنگ نارنجی درآمده و این بخش را از یکنواختی خارج کرده است.
البته پورشه 911 توربو S در حالت استاندارد هم خودرویی نیرومند و سریع است. این خودرو امسال توانست در مسابقه کوهستانی پایکز پیک و درحالیکه تحت هدایت David Donner قرار داشت، رکورد تازهای را به ثبت برساند.
رکورد قبلی این مسابقه، 10 دقیقه و 18.4 ثانیه بود که در سال 2019 و توسط بنتلی کانتیننتال GT به ثبت رسید، اما اکنون پورشه 911 توربو S توانسته در مدت 9 دقیقه و 53.5 ثانیه، مسیر مسابقه را به پایان برساند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com