• موتورسيکلت استون مارتين AMB 001 Pro

موتورسیکلتی مسابقه‌ای در تیراژ 88 دستگاه

معرفی استون مارتین AMB 001 Pro

19 آبان 1401 13:22

شرکتهای استون مارتین و Brough Superior در نمایشگاه موتورسیکلت میلان 2019، از یک مدل مسابقه‌­ای و تولیدمحدود به نام AMB 001 رونمایی کردند. اکنون دومین ثمره همکاری این دو برند یعنی AMB 001 Pro نیز با قدرت بیشتر و تغییرات آیرودینامیک، در این رویداد معرفی شده است.

استون ماریتن AMB 001 Pro هویت خود به عنوان یک موتورسیکلت مسابقه­‌ای را حفظ کرده و با 25 درصد افزایش در نیرو، اکنون 225 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد.استون ماریتن AMB 001 Pro هویت خود به عنوان یک موتورسیکلت مسابقه­‌ای را حفظ کرده است و با 25 درصد افزایش در نیرو، اکنون 225 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد تا نسبت قدرت به وزن آن به 1.28 اسب­بخار برای هر کیلوگرم برسد؛ رقمی که با خودروهای مسابقات فرمول یک برابری می­‌کند.

استون مارتین AMB 001 Pro به پیشرانه‌­ای با ساختار آلومینیوم به حجم 997 سی­‌سی مجهز شده، که علاوه بر افزایش استحکام، امکان به‌کارگیری فناوری سیلندر خیس و در نتیجه بهبود خنک‌­کاری پیشرانه را فراهم کرده است.

همچون مدل قبلی، دوشاخه جلو به بدنه AMB 001 Pro متصل شده و یک ورودی هوای بزرگ هم در پست چرخ جلو تعبیه شده که هر دو مورد، عبور بهتر جریان هوا را به دنبال داشته است.

موتورسیکلت استون مارتین AMB 001 Pro

سپر جلو، برآمدگی‌های جانبی و باله انتهای بدنه، باعث افزایش نیروی رو به پایین و پایداری بیشتر این موتورسیکلت مسابقه‌­ای شده است.

استون مارتین AMB 001 Pro تنها با ترکیب رنگ Verdant Jade، قطعات فیبرکربن براق و جزئیات مشکی تولید می­‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص استون مارتین AMB 001 Pro، لوگوی آن است که نسبت به نمونه مشابه میناکاری که در خودروهای این برند می­‌بینیم، 99.7 درصد سبک‌تر شده و ضخامتی به اندازه 30 درصد موی یک انسان دارد. این نشان ویژه نخستین بار برای مدل والکری طراحی شده، خودرویی که براساس اعلام استون مارتین به عنوان الگویی برای طراحی AMB 001 Pro مدنظر قرار گرفته است.

موتورسیکلت استون مارتین AMB 001 Pro

استون مارتین از اعلام قیمت AMB 001 Pro خودداری، ولی پذیرش سفارش برای 88 دستگاه از آن را آغاز کرده است. وظیفه تولید این موتورسیکلت خاص به Brough Superior محول شده تا آنها را در تاسیسات خود در تولوز فرانسه تولید کند. AMB 001 Pro از سه ماهه چهارم 2023 به مشتریان تحویل خواهد شد.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران