• کراس اوور اقتصادي سوبارو رکس
  • کراس اوور اقتصادي سوبارو رکس
  • کراس اوور اقتصادي سوبارو رکس

کراس‌اوری کوچک با قیمت پایه 13 هزار دلار

معرفی سوبارو رکس

21 آبان 1401 12:00

سوبارو رکس در فاصله سال‌های 1972 تا 1992 و به عنوان خودرویی در رده کِی کار (خودروهای بسیار کوچک شهری در ژاپن) تولید می­‌شد. نسل اول سوبارو رکس به صورت موتور-عقب طراحی شد، اما در نسل‌های دوم و سوم، پیشرانه به جلو انتقال یافت و امکان سفارش نسخه چهارچرخ محرک نیز فراهم بود.

سوبارو رکس در دو تریم و با قیمت پایه 12,900 دلار در ژاپن به فروش می‌رسد. پس از 30 سال غیبت، اکنون نسل چهارم سوبارو رکس به صورت یک کراس‌­اور کوچک درحالی مجدداً به میدان بازگشته که از هویت مستقلی برخوردار نیست. درحقیقت سوبارو رکس جدید همان خودرویی است، که از سال 2019 تحت اسامی دایهاتسو راکی و تویوتا رایز تولید می­‌شود. نسخه‌­ای از آن هم با نام پرودوا آتیوا در مالزی به فروش می­‌رسد.

سوبارو روکس به جزء نام و نشان، هیچ تفاوت دیگری با دو خودروی مذکور ندارد، بنابراین با طول بدنه 3.995 متر، روی پلتفرم ماژولار DNGA شکل گرفته و سیستم تعلیق آن هم به صورت مک­‌فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب طراحی شده است. کف سوبارو رکس از سطح زمین خودرو 185 میلی‌متر فاصله دارد.

کراس اوور اقتصادی سوبارو رکس

این کراس‌­اور کوچک 5 نفره، 369 لیتر فضا در محفظه بار فراهم کرده و روی رینگ‌های 16 یا 17 اینچی ایستاده است.

برخلاف همتایان این خودرو با برند تویوتا و دایهاتسو، سوبارو رکس از پیشرانه هیبرید بی­‌بهره مانده و فقط با پیشرانه 3 سیلندر تنفس طبیعی 1.2 لیتری با 87 اسب‌­بخار قدرت و 113 نیوتن‌متر گشتاور قابل سفارش است. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس CVT به محور جلو منتقل می­‌شود.

کراس اوور اقتصادی سوبارو رکس

سوبارو رکس در دو تریم و با قیمت پایه 12,900 دلار در ژاپن به فروش می‌رسد. نکته مهم اینجاست که قیمت پایه تویوتا رایز و دایهاتسو راکی به ترتیب 12,200 و 11,900 دلار تعیین شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران