سوبارو رکس در فاصله سالهای 1972 تا 1992 و به عنوان خودرویی در رده کِی کار (خودروهای بسیار کوچک شهری در ژاپن) تولید میشد. نسل اول سوبارو رکس به صورت موتور-عقب طراحی شد، اما در نسلهای دوم و سوم، پیشرانه به جلو انتقال یافت و امکان سفارش نسخه چهارچرخ محرک نیز فراهم بود.
”سوبارو رکس در دو تریم و با قیمت پایه 12,900 دلار در ژاپن به فروش میرسد. “پس از 30 سال غیبت، اکنون نسل چهارم سوبارو رکس به صورت یک کراساور کوچک درحالی مجدداً به میدان بازگشته که از هویت مستقلی برخوردار نیست. درحقیقت سوبارو رکس جدید همان خودرویی است، که از سال 2019 تحت اسامی دایهاتسو راکی و تویوتا رایز تولید میشود. نسخهای از آن هم با نام پرودوا آتیوا در مالزی به فروش میرسد.
سوبارو روکس به جزء نام و نشان، هیچ تفاوت دیگری با دو خودروی مذکور ندارد، بنابراین با طول بدنه 3.995 متر، روی پلتفرم ماژولار DNGA شکل گرفته و سیستم تعلیق آن هم به صورت مکفرسون در جلو و میله پیچشی در عقب طراحی شده است. کف سوبارو رکس از سطح زمین خودرو 185 میلیمتر فاصله دارد.
این کراساور کوچک 5 نفره، 369 لیتر فضا در محفظه بار فراهم کرده و روی رینگهای 16 یا 17 اینچی ایستاده است.
برخلاف همتایان این خودرو با برند تویوتا و دایهاتسو، سوبارو رکس از پیشرانه هیبرید بیبهره مانده و فقط با پیشرانه 3 سیلندر تنفس طبیعی 1.2 لیتری با 87 اسببخار قدرت و 113 نیوتنمتر گشتاور قابل سفارش است. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس CVT به محور جلو منتقل میشود.
سوبارو رکس در دو تریم و با قیمت پایه 12,900 دلار در ژاپن به فروش میرسد. نکته مهم اینجاست که قیمت پایه تویوتا رایز و دایهاتسو راکی به ترتیب 12,200 و 11,900 دلار تعیین شده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru