• موتورسيکلت ايتالجت درگستر 500

دعوت رسمی از یاماها و هوندا برای رقابت

ایتالجت با درگستر 500 بازگشت

21 آبان 1401 15:40

کانسپت Dragster 500 از شرکت Italjet یکی از پدیده‌های نمایشگاه امسال EICMA در ایتالیا بود. درست مانند درگستر 125 (با قیمت 6275 دلار) و درگستر 200 (با قیمت 7400 دلار)، درگستر 500 نیز دارای طراحی مینیمالیستی با فریم مخصوص نمایشگر است.

برای درگستر 500 یک پیشرانه 450 سی‌سی تک سیلندر در نظر گرفته شده که 43 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.درگستر 500 ایتالجت بسیار شبیه مدل GTB از تولیدات Rudy Norman است. استفاده از تایرهای بزرگ در جلو و عقب تاکید بیشتر بر ماهیت درگستر بودن آن دارد. سیستم تعلیق جلو از بازوهای چندپیوندی به مدل جدیدتر و مدرن‌تر دوشاخه‌های وارون با قابلیت تنظیم تغییر پیدا کرده است.

برای درگستر 500 یک پیشرانه 450 سی‌سی تک سیلندر در نظر گرفته شده که 43 اسب‌بخار قدرت را در 8000 دور در دقیقه و 43 نیوتن‌متر گشتاور را در 6000 دور در دقیقه تولید می‌کند. این خروجی توسط جعبه‌دنده 6 سرعته و درایو نهایی زنجیری منتقل می‌شود. ساختاری شبیه به یاماها Y15ZR و یا هوندا RS150R.

موتورسیکلت ایتالجت درگستر 500

شاید کمی عجیب به نظر بیاید ولی شرکت ایتالجت قدمتی 62 ساله دارد. این برند ایتالیایی کار خود را سال 1960 در بولونیا آغاز کرد. حتی در کارنامه‌اش سابقه حضور در رقابت‌های موتو جی‌پی نیز دیده می‌شود. دوست‌داران دنیای موتورسیکلت این برند را اغلب به خاطر اسکوتر عجیبی می‌شناسند با همین نام درگستر، که از سال 1998 تا 2002 تولید می‌شد. خاص بودن اسکوتر فوق به دلیل عدم وجود بازو در سیستم تعلیق محور جلوی آن بود.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

مترجم : نیما حدادی

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران