بائو BJ212 یکی از قدیمیترین خودروهای در حال تولید جهان است. علیرغم تغییراتی که این خودرو نسبت به مدل اولیه داشته، بازهم قدمت آن را میتوان تشخیص داد. شباهت زیاد بائو BJ212 با یواز 469، همواره احتمال طراحی مشترک این دو خودرو را مطرح کرده هرچند که تولید محصول بائو، 6 سال زودتر از همتای روسی یعنی در 1965 آغاز شده است.
”بائو BJ212 جدید به محور یکپارچه جلو مجهز شده است، که تحمل بیشتری برای حمل بار دارد.“بائو BJ212 از ابتدا برای خدمت در ناوگان ارتش طراحی شده بود، اما پس از بازنشستگی در سال 2008، نسخه شخصی آن همچنان در خط تولید قرار دارد. کهنه سرباز چینی، در سال 2018 به پیشرانه توربو مجهز شد و از سال 2020 براساس یک شاسی جدید با تعلیق مستقل جلو تولید میشود.
برخلاف اعلام قبلی بائو که از ساخت نسل جدید BJ212 در آینده نزدیک خبر میداد، اکنون مدل جدید این خودرو با برخی تغییرات معرفی شده است.
بائو BJ212 جدید به محور یکپارچه جلو مجهز شده است، که تحمل بیشتری برای حمل بار دارد. فنرهای لول، تایرهای کلاس AT، فاصله 245 میلیمتر از سطح زمین، عمق غوطهوری 600 میلیمتر و زوایای ورود و خروج 47 و 35 درجه، این شاسیبلند قدیمی را برای بیراههنوردی آماده میکند.
بائو BJ212 به پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ با کد فنی 4K22 و فناوری میتسوبیشی مجهز شده است، که 211 اسببخار قدرت و 320 نیوتنمتر گشتاور را از طریق گیربکس شش سرعته دستی و سامانه چهارچرخ محرک غیردائم به چرخها انتقال میدهد.
طراحی کلاسیک بدنه تغییر چندانی نداشته است و تنها نشان 212 به جای بائو نصب شده و چراغهای LED جلو را میتوان سفارش داد. فضای کابین بائو BJ212 همان است که در مدل 2020 شاهد بودیم، با این تفاوت که در مدل جدید میتوان نمایشگر لمسی را نیز انتخاب کرد.
بائو BJ212 در چین با قیمت 14,300 دلار در مدل پایه به فروش میرسد، درحالیکه قیمت نسخه کامل با قفل دیفرانسیل عقب، چراغهای LED و آپشنهای دیگر، به 18,600 دلار میرسد.
ظاهراً شرکت سازنده قصد دارد نسخه تازهای از این خودرو با گیربکس 8 سرعته و طراحی جدید کابین را سال آینده عرضه نماید.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru