شرکت ایتالیایی برتونه که عموماً به ساخت خودروهای سفارشی شهرت دارد، اکنون با یک محصول مستقل به نام برتونه GB110 وارد خیابانها میشود. این نخستین پروژهای است که در زمان مدیریت مائورو و ژان-فرانک ریچی در برتونه، به نتیجه رسیده است.
”برتونه قصد دارد تنها 33 دستگاه از GB110 را تولید کند.“برتونه از اعلام مشخصات دقیق پیشرانه GB110 خودداری نموده است، ولی در عین حال از 1100 اسببخار قدرت و 1100 نیوتنمتر گشتاور خروجی از این پیشرانه خبر داده است. این پیشرانه میتواند تا 8400 دور بر دقیقه دوران کند و با سوخت حاصل از پلیکربنات موجود در مواد پلاستیکی، سازگاری دارد. البته در این مورد هم از جزئیات بیشتر اطلاعی نداریم.
براساس اعلام سازنده، برتونه GB110 میتواند ظرف 2.79 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد، درحالیکه شتاب صفر تا 200 و 300 هم به ترتیب 6.79 و 14 ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت این خودرو، 380 کیلومتر برساعت خواهد بود.
از سیستم انتقال قدرت برتونه GB110 به عنوان یک گیربکس 7 سرعته یاد شده است، ولی از عملکرد خودکار یا دستی آن اطلاعی نداریم. به هرحال نیروی پیشرانه برتونه GB110 به تمام چرخها منتقل میشود.
شاسی برتونه GB110 از یک کمپانی آلمانی تامین شده است، که از هویت آن خبر نداریم، ولی سیستم تعلیق در هر دو محور به صورت مستقل دوبل جناغی با کمکفنرهای تطبیقپذیر طراحی شده است.
براساس اعلام برتونه، طراحی ظاهری GB110 از فرم بدنه محصولات این شرکت در دهههای 60، 70 و 80 میلادی الهام گرفته است، از جمله لانچیا استراتوس HF Zero که یک خودروی کانسپت بود. درهای قیچی، دو خروجی ذوزنقه شکل اگزوز و البته فرم نوکتیز بدنه، شاهدی بر این مدعاست.
فعلاً هیچ تصویری از فضای داخلی برتونه GB110 در اختیار رسانهها قرار نگرفته است، ولی در یکی از تصاویر که در خودرو باز شده، میتوان طراحی ساده کابین و قطعه میان راننده و سرنشین جلو را تشخیص داد.
هنوز معلوم نیست که برتونه GB110 در کجا و با چه قیمتی ساخته خواهد شد، اما خبر داریم که این برند ایتالیایی قصد دارد تنها 33 دستگاه از آن را تولید کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com