• کراس‌اور برقي نيو EC7
  • کراس‌اور برقي نيو EC7
  • کراس‌اور برقي نيو EC7
  • کراس‌اور برقي نيو EC7
  • کراس‌اور برقي نيو EC7
  • کراس‌اور برقي نيو EC7
  • ايستگاه شارژ خودروهاي برقي نيو

آیرودینامیک‌ترین شاسی‌بلند تولید انبوه

معرفی نیو EC7

8 دی 1401 12:00

شرکت خودروساز چینی نیو (Nio) در روز ۲۴ دسامبر، محصول جدید خود را معرفی کرد. در واقع نیو کراس‌اور سایز متوسط EL7 را به یک کراس‌اور کوپه تبدیل کرده است. درست همان کاری که در سال ۲۰۲۰ با ES6 انجام داد. شاسی‌بلند کوپه جدید نیو، EC7 نام دارد و در سطحی بالاتر از مدل EC6 قرار می‌گیرد.

طراحی نیو EC7

طراحی بخش جلویی این کوپه، تفاوتی با EL7 ندارد؛ اما چراغ‌های جلو هوشمند و چند پرتویی ADB آن می‌تواند الگوها و انیمیشن‌ها را به تصویر بکشد.

در نمای جانبی این محصول، هنگامی که از ستون B عبور می‌کنیم، با شخصیت کاملا متفاوتی رو‌به‌رو می‌شویم. خط سقف از این نقطه به بعد شیب تندی پیدا می‌کند و به صورت صاف روی بدنه امتداد می‌یابد. قوس چرخ‌ها در مدل‌های EC6 و EL7 مربعی‌شکل است. اما EC7 قوس‌های دایره‌ای دارد.

در بخش عقب، به جای اسپویلر داک‌تیل، برای اولین بار بین محصولات این شرکت، یک بال فعال قابل تنظیم قرار گرفته است. چراغ‌های عقب، مانند مدل EL7، در سرتاسر عرض خودرو کشیده شده‌اند و برخلاف EL7 که L شکل هستند، گوشه‌های چراغ این مدل منحنی‌شکل است.

ابعاد نیو EC7 عبارتند از ۴۹۶۸/۱۹۷۴/۱۷۱۴ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۹۶۰ میلی‌متری. حجم قسمت بار از ۴۴۲ لیتر تا ۱۴۴۹ لیتر متغیر است‌.

کابین و امکانات نیو EC7

فضای داخلی EC7 با مدل EL7 یکسان بوده و قسمت‌های آن با نمای آینده‌نگر خارجی خودرو هماهنگ است. یک سانروف پانوراما بزرگ با شیشه دولایه ضد صدا و گرما در کابین خودرو وجود دارد، که مساحت آن به ۱.۹۴ مترمربع می‌رسد. سرنشینان می‌توانند میزان نور ورودی از سانروف به داخل کابین را در پنج سطح تنظیم کنند.

تجهیزات این کابین عبارتند از سیستم PanoCinema (صفحه دیجیتال نیو AR/VR برای راننده)، دستیار NOMI AI، روشنایی محیطی به سبک آبشار، تهویه مطبوع سه‌ منطقه‌ای، گرم‌کن صندلی‌های عقب، نمایشگر ۱۰.۲ اینچی راننده، نمایشگر لمسی ۱۲.۸ اینچی امولد، صفحه لمسی ۶.۶ اینچی HDR برای عقب، سیستم صوتی 7.1.4 کانال با ۲۳ اسپیکر و خروجی ۱۰۰۰ وات و ... .

کوپه EC7 با سیستم‌های سخت‌افزاری رانندگی خودکار نیو عرضه می‌شود. این سیستم شامل حسگرهای فوق‌العاده Aquila با ۳۳ حسگر استاندارد است. این حسگرها شامل یک دوربین با کیفیت و رزولوشن بالا LiDAR، هفت دوربین ۸ مگاپیکسلی، چهار دوربین ۳ مگاپیکسلی حساس به نور، یک ADMS (سیستم نظارت پیشرفته راننده)، پنج رادار، ۱۲ سنسور اولتراسونیک و یک سنسور همکاری مشترک V2X است. فعال کردن رانندگی و پارک خودکار، به اشتراک ماهانه احتیاح دارد.

مشخصات فنی نیو EC7

نیو EC7 از همان دو موتور موجود در EL7 نیرو می‌گیرد، که خروجی آن‌ها به ۶۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت EC7 برابر ۳‌.۸ ثانیه است. ضریب درگ این کراس‌اور کوپه تنها ۰.۲۳ است و نیو ادعا می‌کند که آیرودینامیک‌ترین شاسی‌بلند جهان است و این به دلیل بال عقب فعال آن است.

برای بسته‌های باتری، سه گزینه ۷۵، ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلووات‌ساعت دردسترس است. برد این باتری‌ها به ترتیب به ۴۹۰، ۶۳۵ و ۹۴۰ کیلومتر می‌رسد. باتری ۱۵۰ کیلووات‌ساعتی ممکن است از اول زمان عرضه ارائه نشود.

دیسک‌های ترمز EC7 تهویه‌دار و ۳۸۰ میلی‌متری هستند‌. ترمز جلو از نوع شش پیستونی برمبو است. هنگامی که راننده در سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت، پدال ترمز را می‌فشارد، خودرو در مسافت ۳۳.۹ متری متوقف می‌شود. این مسافت نسبت به شاسی‌بلندهای موجود در این کلاس، مانند ب‌ام‌و X6، پنج متر کم‌تر است.

قیمت نیو EC7

قیمت نیو EC7 در نسخه استاندارد، برابر 68,513 دلار است. قیمت آن تا 82,846 دلار برای نسخه Premiere، افزایش می‌یابد. نیو قصد دارد تا سفارشات مشتریان را در مه ۲۰۲۳ تحویل دهد. ممکن است این شرکت در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ کوپه الکتریکی را در اروپا نیز عرضه کند.

نسل سوم ایستگاه‌های شارژ نیو

شرکت نیو در 24 دسامبر و در جریان کنفرانس سالانه این کمپانی که در مرکز نمایشگاهی Hefei برگزار شد، دو محصول جدید و نسل سوم ایستگاه شارژ ساخت خود را به مخاطبان معرفی کرد.

نسل سوم ایستگاه شارژ خودروهای برقی ساخت نیو، می‌­تواند 21 باتری را به طور همزمان شارژ کند و در طول روز، 408 تعویض باتری انجام دهد. این رقم در برابر شارژ همزمان 5 باتری و تعویض روزانه 120 باتری در روز که نسل اول این جایگاه انجام می­‌داد، پیشرفتی چشمگیری به شمار می­‌آید.

بد نیست بدانید که نیو تاکنون 1285 جایگاه شارژ در چین و 9 جایگاه در اروپا تاسیس کرده است و قصد دارد تا پایان سال 2023، این تعداد را به ترتیب به 1700 و 120 افزایش دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران