نزدیک به یک سال پس از معرفی نخستین محصول کاملاً برقی بیوک، یعنی الکترا E5 که در چین طراحی و تولید شده، اکنون نوبت به دومین عضو از سری الکترا یعنی E4 رسیده که با طرحی برگرفته از کانسپت الکترا-X تولید شده است.
”تولید بیوک الکترا E4 تا قبل از پایان تابستان امسال در تاسیسات سایک-جی ام در ووهان چین آغاز خواهد شد.“تقریبا اکثر ویژگیهای ظاهری مدل کانسپت به الکترا E4 انتقال یافته، اما برخی جزئیات همچون حاشیه درها به شیوه متداول طراحی شده است. ضریب درگ بدنه هم 0.287 اعلام شده، که برای یک کراساور برقی بسیار تعیینکننده خواهد بود.
ابعاد بدنه بیوک الکترا E4 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.818، 1.912، 1.581 و 2.954 متر اعلام شده است، که نسبت به E5 افزایش عرض و کاهش طول و ارتفاع را نشان میدهد.
البته از آنجا که این دو خودروی روی پلتفرم ماژولار Ultium طراحی شدهاند، از فاصله محوری یکسان و سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و چند اتصالی در محور عقب بهرهمند هستند.
فضای کابین بیوک الکترا E4 تقریبا هیچ تفاوتی با E5 ندارد. نمایشگر یکپارچه 30 اینچی با وضوح تصویر 6K و ارتباط اینترنت 5G، نمایشگر مجازی روی شیشه جلو (هداپ)، اهرمهای چرخان تعویض دنده و کنترل صدای سیستم صوتی، نورپردازی LED با 121 رنگ و سقف پانوراما به مساحت 1.2 متر مربع، از مهمترین ویژگیهای قابل ذکر در این فضا بشمار میآید.
بیوک الکترا E4 با سه مشخصات فنی وارد بازار میشود. در مدل پایه، یک موتور به قدرت 204 اسببخار و حداکثر گشتاور 330 نیوتنمتر روی محور جلو به همراه باتری به ظرفیت 79.7 کیلووات ساعت نصب شده است. تریم بعدی، موتور برقی با 245 اسببخار قدرت و 330 نیوتنمتر گشتاور و مجموعه باتری 68.4 کیلووات ساعت را به همراه دارد. در بالاترین نسخه، خروجی پیشرانه به 287 اسببخار قدرت و 465 نیوتنمتر گشتاور رسیده است، که به هر دو محور ارسال میشود.
تولید بیوک الکترا E4 تا قبل از پایان تابستان امسال در تاسیسات سایک-جی ام در ووهان چین آغاز خواهد شد. فعلا خبری مبنی بر احتمال فروش بیوک الکترا E4 و E5 در ایالات متحده اعلام نشده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : autoreview.ru