• دايهاتسو آيلا

هاچ‌بکی اقتصادی با پیشرانه‌های کم مصرف

معرفی دایهاتسو آیلا

25 اسفند 1401 21:13

شرکت دایهاتسو، مدل جدید آیلا را در ماه فوریه معرفی کرد. این مدل هم‌خانواده Perodua Axia و تویوتا آگیا محسوب می‌شود‌.

قیمت دایهاتسو آیلا

پنج نسخه از این خودرو ارائه می‌شود، که نسخه پایه آن 1.0 M MT با قیمت ۳۹,۱۵۳ رینگیت است. نسخه بعدی 1.0 X MT با قیمت ۴۲,۹۲۲ رینگیت است. 1.0 X CVT حدود ۴۸,۷۷۵ رینگیت قیمت دارد. نسخه بعدی، 1.2 R MT با قیمت ۴۷,۹۲۸ رینگیت است‌. گران‌ترین نسخه، 1.2 R CVT است که معادل ۵۳,۷۷۳ رینگیت دارد.

دایهاتسو پکیجی را تحت عنوان آسترا دایهاتسو استایلینگ تدارک دیده که برای تمامی نسخه‌های آیلا، به جز 1.0 M MT، مناسب بوده و ۱,۷۲۴ رینگیت قیمت دارد.

طراحی دایهاتسو آیلا

آیلا در حالت استاندارد، یک جلوپنجره مشابه Axia دارد؛ اما سپر جلو کمی متفاوت است، ورودی‌های عمودی هوا (مصنوعی) در طرفین قرار گرفته‌اند و سپر تریم مشکی دارد.

دایهاتسو آیلا

با وجود پکیج ADS، جلوپنجره بازطراحی شده و یک پنل بافت‌دار دارد. علاوه‌بر آن، سپر اسپرت‌تری تعبیه شده و چراغ‌های LED آن تریم T شکل دارند. در قسمت پایینی، یک لبه مشکی در نظر گرفته شده است. سایر بخش‌های این پکیج شامل نوارهای تزئینی و جزییات چراغ عقب است.

مشخصات فنی دایهاتسو آبلا

نسخه‌های 1.0 M و 1.0 X به پیشرانه سه سیلندری تنفس طبیعی با حجم یک لیتر مجهز شده‌اند. این پیشرانه ۶۶ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۸۹ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۴۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی و یا CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

دایهاتسو آیلا

مدل 1.2 R پیشرانه سه سیلندر تنفس طبیعی ۱‌‌.۲ لیتری WA-VE دارد، که ۸۷ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۱۳ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. گیربکس آن نیز مشابه نمونه‌های قبلی است.

امکانات دایهاتسو آیلا

نسخه 1.0 M MT در بخش تجهیزات، رینگ‌های ۱۳ اینچی با تایرهای 155/80، صندلی‌های پارچه‌ای، دو ایربگ جلو و ... دارد. برای 1.0 X رینگ‌های ۱۴ اینچی آلیاژی با تایرهای 175/65، آینه‌های جانبی برقی، برف پاک‌کن عقب، صفحه نمایش اطلاعات چندکاره، جالیوانی عقب و چهار اسپیکر درنظر گرفته شده است.

ویژگی‌هایی مانند کنترل پایداری، ترمز ABS، دستیار کمک شروع حرکت در سربالایی و ... در نسخه CVT مدل 1.0 X یافت می‌شود.

دایهاتسو آیلا

در مدل 1.2 R، ویژگی‌هایی مانند چراغ‌های جلو LED، اسپویلر عقب، چراغ ترمز سوم، کی‌لس استارتر، پنل دیجیتالی برای سیستم تهویه مطبوع دستی، تنظیم شیب فرمان و سیستم مدیا ۷ اینچی اضافه شده است.

در بخش ایمنی، ABS و EBD به صورت استاندارد برای 1.2 R درنظر گرفته شده است. اما کمک حرکت در سربالایی و VSC برای نسخه CVT هستند.

لازم به ذکر است که پکیج ADS دایهاتسو بر این لیست تاثیر دارد و طبق آن، 1.2 R به دوربین عقب و 1.0 X به سیستم صوتی دوگانه با قابلیت پشتیبانی از CD اضافه می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران