• جيلي بويو کول
  • جيلي بويو کول
  • جيلي بويو کول
  • جيلي بويو کول
  • جيلي بويو کول

بر پایه پلتفرمی طراحی شده توسط ولوو

معرفی جیلی بویو کول

15 فروردین 1402 16:54

جیلی اطلس از ابتدای معرفی در سال 2016 تاکنون، در کشور چین با نام بویو - Boyue - عرضه شده است. نسل اول این خودرو در سال 2016 معرفی شد و در سال 2019 مورد بروزرسانی و البته تغییر چهره قرار گرفت. نسل دوم این خودرو با طول بلندتر بدنه و با لقب L در انتهای نام، در سال 2022 معرفی شد و اکنون نوبت به نسخه استاندارد از این خودرو رسیده است تا جایگزین نسل قبل شود.

شرکت جیلی به تازگی تصاویر و مشخصات رسمی بیش‌تری را از شاسی‌بلند کامپکت جدید خود منتشر کرده است. بویو کول - Boyue Cool - تحت سری Boyue عرضه می‌شود و پیش‌فروش آن احتمالا اوایل ماه آوریل آغاز می‌شود. انتظار می‌رود که عرضه این خودرو در نیمه اول سال جاری اتفاق بیافتد.

طبق گفته این خودروساز، بازار هدف بویو کول مصرف‌کنندگان جوان هستند. نام این محصول مخفف شده عبارت‌های Creative , Opening , Outdare و Love است.

طراحی جیلی بویو کول

طراحی بدنه جیلی بویو کول از زبان طراحی مشترک با نسخه L برخوردار است، هرچند که اختلاف در تمام ابعاد مخصوصا در طول و فاصله بین محورها، باعث ایجاد تفاوت در چهره این خودروها شده.

جیلی بویو کول

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای جیلی بویو کول به ترتیب 4.51، 1.865، 1.65 و 2.701 متر اعلام شده است، درحالی‌که این ارقام برای جیلی بویو L به ترتیب 4.67، 1.9، 1.705 و 2.777 متر خواهد بود.

همچون نسخه L، جیلی بویو کول هم براساس پلتفرم ماژولار CMA شکل گرفته، که توسط مهندسین ولوو طراحی شده است.

کابین و امکانات جیلی بویو کول

داخل کابین یک نمایشگر ۱۰‌.۲۵ اینچی ابزار، نمایشگر ۱۳‌.۲ اینچی کنترل مرکزی عمودی با وضوح 1440×1920، سانروف پانوراما ۱.۱۲ متر مربعی و نورپردازی محیطی با ۷۲ رنگ دیده می‌شود.

این سیستم‌ها به چیپ Qualcomm Snapdragon 8155، حافظه ۱۶ گیگابایتی، فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگ، پردازنده ۷ نانومتری و سی‌پی‌یو ۸ هسته‌ای مجهز شده‌اند‌‌. قابلیت تعامل صوتی و تشخیص چهره نیز وجود دارد.

جیلی بویو کول

جیلی بویو کول از دستیار کمک رانندگی سطح ۲ پشتیبانی می‌کند و تجهیزاتی مانند کروزکنترل هوشمند، ترمز اضطراری خودکار برای عابران پیاده، کنترل رانندگی بین خطوط و ESP نسل ۹.۳ بوش دارد.

۳۹ فضای ذخیره‌سازی درون خودرو وجود دارد و حجم صندوق عقب آن ۵۷۱ لیتر است. یک سانروف پانوراما نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی جیلی بویو کول

یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو برای Boyue Cool درنظر گرفته شده که ساخته مشترک ولوو و جیلی است. حداکثر خروجی آن به 180 اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. این پیشرانه به یک گیربکس ۷ سرعته DCT متصل شده است. جیلی ادعا می‌کند، که Boyue Cool در مدت زمان ۷.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

جیلی قصد دارد نسخه هیبرید از این خودرو را نیز در آینده نزدیک ارائه کند، اما همچون نسخه L، از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ در این مدل خبری نیست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران