• پايان توليد تويوتا کمري در ژاپن

پایان تولید پس از 43 سال

خداحافظی کمری از بازار ژاپن

10 فروردین 1402 14:36

با گذشت 43 سال از ورود اولین تویوتا کمری به بازار ژاپن، این خودرو در پایان سال 2023 با وطن خود خداحافظی می­‌کند.

از زمان معرفی تویوتا کمری در سال 1980 تاکنون، فقط در ژاپن به تعداد 1.3 میلیون دستگاه از آن فروخته شده است.در حال حاضر، تویوتا کمری با قیمت 26,300 الی 35,250 دلار در ژاپن عرضه می‌شود، اما بنابر گزارش Nikkei Asia، فروش تنها 6 هزار دستگاه از این سدان رده D در ژاپن، مسئولان تویوتا را برای خروج کمری از بازار این کشور مجاب کرده است.

هرچند تویوتا کمری با مشتریان ژاپنی وداع می­‌کند، اما تولید برای صادرات به سایر کشورها ادامه خواهد داشت. خطوط تولید این خودرو در ایالات متحده، چین و تایلند نیز همچنان فعال خواهد بود. بد نیست بدانید که علیرغم کاهش فروش تویوتا کمری در تمامی بازارها، استقبال مشتریان از این خودرو افزایش یافته است.

کمری که نام خود را از کلمه ژاپنی «کانموری» به معنای تاج به عاریت گرفته، از زمان معرفی در سال 1980 تاکنون، فقط در ژاپن به تعداد 1.3 میلیون دستگاه از آن فروخته شده است. کمری علاوه بر وطن خود در بیش از صد کشور دیگر هم عرضه شده و به همین دلیل، فروش جهانی آن از ابتدای تولید تا انتهای سال 2022 به بیش از 21 میلیون دستگاه رسیده است.

پایان تولید تویوتا کمری در ژاپن

تویوتا قصد دارد مدل‌های کرولا، کرولا Axio، سنتری، میرای، پریوس و نسل جدید کراون را همچنان در ژاپن به فروش برساند. با افزایش استقبال مشتریان از خودروهای کراس‌­اور و شاسی‌­بلند، بعید نیست که تعداد بیشتری از سدان‌های ساخت تویوتا هم با بی­‌مهری مشتریان روبرو شوند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران