• مرسدس بنز R63 AMG
  • مرسدس بنز R63 AMG
  • مرسدس بنز R63 AMG
  • مرسدس بنز R63 AMG
  • مرسدس بنز R63 AMG
  • مرسدس بنز R63 AMG
  • مرسدس بنز R63 AMG

حراج خودروی خاص بنز با قیمتی ارزان

معرفی مرسدس بنز R63 AMG

15 فروردین 1402 12:35

اکثر علاقمندان خودرو با شیوه نامگذاری محصولات قدرتمند مرسدس بنز آشنایی دارند. کافی است عدد 63 در کنار نام هریک از سری محصولات این شرکت قرار بگیرد تا خودرویی ویژه متولد شود.

در سال 2007، تنها 200 دستگاه از نسخه قدرتمند R63 تولید شد، که اکنون یکی از آن‌ها در یک حراجی در ایالت کالیفرنیا عرضه شده است.اما این عدد فقط در سال 2007 در کنار حرف R قرار گرفت، تا نسخه خاصی از مرسدس بنز کلاس R ساخته شود. کلاس R یک خودروی چندمنظوره یا MPV بود که در فاصله سال‌های 2005 تا 2017 روی خط تولید قرار داشت.

فرم بدنه و چیدمان هفت نفره کابین، مرسدس بنز R کلاس را به سایر خودروهای MPV شبیه می­‌ساخت، اما عدم وجود درهای کشویی، آن را از امثال تویوتا سی‌­ینا و هوندا اودیسه متمایز می‌­کرد. برخی اعتقاد دارند که این سبک طراحی از محدودیت‌های فنی ناشی شده و بعضی افراد هم R کلاس را پایه‌­گذار رده کراس‌اور می­‌دانند.

به هرحال فروش مرسدس بنز R کلاس به قدری کم بود، که پس از خداحافظی با آمریکای شمالی در سال 2012، این خودرو در سال 2017 از خط تولید کنار رفت.

مرسدس بنز R63 AMG

در سال 2007، تنها 200 دستگاه از نسخه قدرتمند R63 تولید شد، که اکنون یکی از آن‌ها در یک حراجی در ایالت کالیفرنیا عرضه شده است. این خودرو کمی بیشتر از 230 هزار کیلومتر رانده شده است و برخی لوازم اضافه مثل محفظه بار روی سقف، ریل‌های سقفی و رینگ‌های الهام گرفته از مرسدس کلاسیک W100 با رنگ مشابه بدنه را نیز به همراه دارد.

رینگ‌های پنج پرهٔ AMG که از ابتدا روی خودرو قرار داشته نیز موجود است، تا هویت این مدل را آشکار کند هرچند که چهار خروجی اگزوز هم می‌­توانند این وظیفه را به خوبی انجام دهند. طبق اعلام فروشنده، سرویس این خودرو و رنگ‌آمیزی جزئی به منظور برطرف کردن خط و خش‌ها، به تازگی انجام شده است. گزارش CarFax هم از سلامت این خودرو خبر می­‌دهد.

مرسدس بنز R63 AMG

بد نیست بدانید که مرسدس بنز R63 AMG به صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی با قابلیت افزایش و کاهش ارتفاع بدنه مجهز است. البته مشتریان این خودرو امکان سفارش پکیج AMG Driver را نیز داشته‌­اند که دستیابی به حداکثر سرعت 274 کیلومتر برساعت را برای آن‌ها ممکن می‌سازد، که ظاهرا نمونه حاضر در حراجی از این ویژگی بی­‌بهره مانده است.

البته بدون وجود این پکیج هم، شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت مرسدس بنز R 63 AMG به ترتیب 4.5 ثانیه و 250 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

مرسدس بنز R63 AMG

تا لحظه انتشار این مطلب توسط motor1.com، عدد 16 هزار دلار به عنوان بالاترین پیشنهاد برای این مرسدس بنز R 63 AMG به ثبت رسیده، که واقعا رقمی ناچیز برای یک مرسدس بنز تولید محدود است. البته از آنجا که هفت روز به پایان حراجی باقیمانده، باید منتظر ماند و دید که این خودرو در نهایت با چه رقمی به فروش می­‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران