• گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر
  • گوردون موري T.33 اسپايدر

سوپراسپرتی خاص در تیراژ 100 دستگاه

معرفی گوردون موری T.33 اسپایدر

17 فروردین 1402 11:17

با معرفی T.33 اسپایدر، تنوع محصولات شرکت گوردون موری (Gordon Murray Automotive) افزایش می­‌یابد. این خودروی سوپراسپرت به دو پنل سقفی مجهز شده است، تا پس از برداشتن آن‌ها، سرنشینان بتوانند از هوای آزاد و صدای پیشرانه 12 سیلندر لذت ببرند.

طراحی بدنه گوردون موری T.33 اسپایدر

پنل‌های سقف از کامپوزیت کربن ساخته شده‌اند و در چندین رنگ قابل سفارش است. پس از جداسازی، می­‌توان این قطعات را در محفظه بار زیر کاپوت قرار داد.

گوردون موری T.33 اسپایدر

به واسطه طراحی سقف جداشونده برای گوردون موری T.33 اسپایدر، طراحی سازه از ستون A به سمت عقب مورد بازنگری قرار گرفته است، تا مقاومت در هنگام واژگونی افزایش یابد. امکان پایین آوردن شیشه عقب هم پیش‌­بینی شده است، تا سرنشینان بتوانند از عبور جریان هوا لذت ببرند.

سامانه کنترل لایه مرزی (Boundary Layer Control) که قبلاً برای T.33 کوپه معرفی شده، در گوردون موری T.33 اسپایدر مورد بازنگری قرار گرفته است و به اجزای آئرودینامیک بدنه اجازه می­‌دهد بدون تغییر در ضریب درگ، فشار هوا روی بدنه را افزایش دهند. این عمل به صورت غیرفعال (فقط در هنگام نیاز) و از طریق کنترل جریان هوا در فاصله ورودی سپر جلو تا دیفیوزر عقب، انجام می‌شود.

گوردون موری T.33 اسپایدر

در عین حفظ تناسبات طراحی و افزایش استحکام بدنه در نسخه اسپایدر نسبت به گوردون موری T.33 کوپه، وزن آن تنها 18 کیلوگرم افزایش یافته است.

رینگ‌های 19 و 20 اینچی با تایرهای پایلوت اسپرت 4 ساخت میشلن و کالیپرهای شش و چهار پیستون با دیسک‌های 14.56 و 13.36 اینچی در محورهای جلو و عقب همراه شده است.

کابین و امکانات گوردون موری T.33 اسپایدر

فضای داخلی گوردون موری T.33 اسپایدر مشابه با نسخه کوپه طراحی شده و مواردی شامل صفحه نشان دهنده آنالوگ با دورشمار حداکثر 11,100 و دو نمایشگر مجزا برای سیستم تهویه و اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو را به همراه دارد.

گوردون موری T.33 اسپایدر

فرمان و صندلی‌های فیبرکربنی با روکش چرم و مجموعه قطعات آلومینیومی شامل اهرم تعویض دنده، استارت و پدال‌ها، از دیگر نکات جالب در این بخش به‌شمار می­‌آید.

گنجایش محفظه بار گوردون موری T.33 اسپایدر برابر با 295 لیتر اعلام شده است، که دو محفظه 90 لیتری در دو سوی بدنه را نیز شامل می‌­شود.

گوردون موری T.33 اسپایدر

مشخصات فنی گوردون موری T.33 اسپایدر

گوردون موری T.33 اسپایدر به پیشرانه 12 سیلندر 3.9 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است، که 607 اسب­‌بخار قدرت و 451 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس شش سرعته دستی به محور عقب ارسال می­‌کند.

برنامه تولید و قیمت گوردون موری T.33 اسپایدر

گوردون موری قصد دارد فقط 100 دستگاه از T.33 اسپایدر را فقط برای عرضه در ایالات متحده تولید کند. هرچند قیمت این خودرو اعلام نشده است، ولی نسخه کوپه با قیمت 1.37 میلیون پوند (تقریبا 1.7 میلیون دلار) به فروش رسید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران