• فورس موتورز سيتيلاين
  • فورس موتورز سيتيلاين

با ظاهری شبیه به G کلاس و پیشرانه‌ای از بنز

معرفی فورس سیتیلاین

23 فروردین 1402 18:21

فورس موتورز، خودروساز هندی در شهر پوناست، که در سال 1958 با نام باجاج تمپو (Bajaj Tempo) تاسیس شد. در سال 2005 نام آن به فورس موتورز تغییر یافت. تخصص این خودروساز در ساخت خودروهای تجاری است؛ اما چندین مدل عامه‌پسند مانند Trax Cruiser و Gurkha را نیز عرضه کرده است.

این خودرو 10 سرنشینه، به صورت جعبه‌ای طراحی شده و یادآور مرسدس‌ بنز G کلاس (به خصوص از نمای جانبی) است. اکنون مدل جدید سیتلاین - Citiline - را برای سال 2023 معرفی کرده، که در واقع همان Trax Cruiser با ظاهر جدید است. تفاوت دیگر آن این است که تمامی صندلی‌ها رو به جلو چیده شده‌اند و دیگر نیمکت‌های جانبی وجود ندارند.

این خودرو 10 سرنشینه، به صورت جعبه‌ای طراحی شده و یادآور مرسدس‌ بنز G کلاس (به خصوص از نمای جانبی) است. پیشرانه این محصول، ساخته مرسدس‌ بنز و از نوع 4 سیلندر 2.6 لیتری است، که حدود 90 اسب‌بخار قدرت در 3200 دور در دقیقه و 250 نیوتن‌متر گشتاور از 1400 دور در دقیقه دارد. این پیشرانه به گیربکس پنج سرعته دستی متصل شده است. Citiline نیز همانند مرسدس‌ بنز G کلاس، شاسی نردبانی دارد.

لازم به ذکر است که سیتیلاین به عنوان یک شاسی‌بلند تلقی نمی‌شود؛ بلکه یک MUV (خودرو چندکاره) است. این نوع خودروها بین شاسی‌بلند و ون قرار می‌گیرند. سیستم تعلیق آن در بخش جلو از نوع دوجناغی بوده و در بخش عقب فنر برگی دارد. در این بخش ترمزهای درام نیز تعبیه شده‌اند.

فورس موتور رینگ‌های 15 اینچی را برای Citiline در نظر گرفته است، که با تایرهای 215/75 پوشیده شده‌اند. ابعاد خودرو عبارتند از 5120 میلی‌متر طول، 1818 میلی‌متر عرض، 2027 میلی‌متر ارتفاع و 3050 میلی‌متر فاصله محوری.

فورس موتورز سیتیلاین

طراحی داخلی Citiline همانند خودروهای دهه 1990 میلادی و حتی قبل از آن است. با وجود چهار ردیف صندلی، فضای داخلی بسیار جادار و بزرگ است. صندلی‌های ردیف دوم بلند می‌شوند تا دسترسی به ردیف‌های سوم و چهارم آسان‌تر شود. روی سقف خودرو، دریچه‌های تهویه تعبیه شده تا هوای ردیف‌های عقب در روزهای گرم هند، مطبوع باشد.

تجهیزات در این مدل محدود هستند، اما شیشه‌ها برقی بوده و قفل مرکزی، ABS و EBD نیز در نظر گرفته شده است. هیچ سیستم صوتی و اسپیکری در این خودرو وجود ندارد. صندلی‌های ردیف چهارم قابل تا شدن هستند تا فضای بار افزایش یابد. چیدمان صندلی‌ها به صورت 2+3+2+3 است.

قیمت فورس موتور Citiline کمی پایین‌تر از 19 هزار دلار است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران