• هوندا تايپ R نسخه S
  • هوندا تايپ R نسخه S
  • هوندا تايپ R نسخه S
  • هوندا تايپ R نسخه S
  • هوندا تايپ R نسخه S
  • هوندا تايپ R نسخه S
  • هوندا تايپ R نسخه S
  • هوندا تايپ R نسخه S

عرضه نسخه‌ S برای بازار اروپا

رکوردشکنی هوندا تایپ R در نوربورگ‌رینگ

8 اردیبهشت 1402 12:49

هوندا سیویک تایپ آر مدل 2023 با پیمودن مسیر 20.832 کیلومتری پیست نوربورگ‌رینگ در مدت 7 دقیقه و 44.881 ثانیه، رکورد تازه‌­ای را به ثبت رسانده است. البته نسخه قبلی این خودرو در سال 2019 رکورد 7 دقیقه و 44.8 ثانیه­‌ای به جای گذاشته، ولی در آن زمان مسیر پیست بیش از 200 متر کوتاه‌تر بود.

هوندا سیویک تایپ R نسخه S، بسیاری از تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی خود را به منظور کاهش وزن از دست داده است.هوندا سیویک تایپ آر مدل 2023 به همراه تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2 ساخت میشلن در پیست حاضر شده است، که بنابر اعلام هوندا، برای مشتریان عادی هم در دسترس قرار دارد.

پیشرانه K20C1 این خودرو نیز با تغییرات جزئی نسبت به نسخه استاندارد روبرو شده است، چراکه با 9 و 20.4 واحد افزایش در قدرت و گشتاور، 315 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور را از گیربکس شش سرعته به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

هوندا سیویک تایپ آر در پیست سوزوکا هم رکورددار است، چراکه این مسیر 5.7 کیلومتری را در مدت 2 دقیقه و 23.12 ثانیه به پایان رسانده است.

هوندا تایپ R نسخه S

اکنون نسخه دیگری از هوندا سیویک تایپ آر با عنوان S در انتهای نام آن از طرف خودروساز ژاپنی معرفی شده، که به نظر می‌­رسد آماده عرضه در بازار اروپاست.

هوندا سیویک تایپ R نسخه S، بسیاری از تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی خود را به منظور کاهش وزن از دست داده است. لیست حذفیات شامل سیستم تهویه، عملکرد مسیریاب در سیستم اطلاعات سرگرمی، تنظیم برقی آینه‌­های جانبی، کاور روی صندوق بار، قلاب‌های داخل صندوق، قابلیت تیره‌شوندگی خودکار آینه وسط، چراغ آفتاب‌گیر و حسگرهای عقب می­‌شود. البته هنوز مشخص نیست که میزان کاهش وزن چقدر بوده و تا چه حد در قیمت هوندا سیویک تایپ آر S تاثیر داشته است.

هوندا تایپ R نسخه S

تایرهای نسخه آزمایشی از نوع اسپرت کاپ 2 Connect ساخت میشلن بوده که برای مشتریان اروپایی و البته از طریق نمایندگی‌های میشلن قابل سفارش خواهد بود.

فروش هوندا سیویک تایپ آر مدل 2023 از اواخر سال 2022 با قیمت 43,990 دلار در آمریکا آغاز شد. هرچند این رقم اکنون به 44,390 دلار افزایش یافته است، اما برای خرید سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل-جلو در پیست نوربورگ‌رینگ، چندان هم گران به نظر نمی‌­رسد. با پرداخت 5,350 دلار بیشتر، باله فیبرکربن و رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی هم به خودرو اضافه می­‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران