• شلبي فورد ماستنگ Mach E GT
  • شلبي فورد ماستنگ Mach E GT
  • شلبي فورد ماستنگ Mach E GT
  • شلبي فورد ماستنگ Mach E GT
  • شلبي فورد ماستنگ Mach E GT
  • شلبي فورد ماستنگ Mach E GT
  • شلبي فورد ماستنگ Mach E GT

تغییرات ظاهری برای خودروی برقی فورد

معرفی شلبی ماستنگ Mach-E GT

12 اردیبهشت 1402 10:58

شرکت شلبی در جهان با ارتقای فورد ماستنگ معروف است. اکنون این شرکت با ماستنگ Mach-E وارد حوزه خودروهای الکتریکی شده است.

تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود، که دلیل آن تولد ۱۰۰ سالگی کارول شلبی است.شلبی ماستنگ Mach-E GT، اولین محصول تمام الکتریکی شرکت شلبی است. این خودروی الکتریکی مخصوص بازار اروپا بوده و در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود. تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود، که دلیل آن تولد ۱۰۰ سالگی کارول شلبی است. این خودروها در ماه جولای به دست مشتریان خواهند رسید.

عمده تغییرات و ارتقاهای این محصول، ظاهری هستند. فیبرکربن در قسمت‌هایی مانند کاپوت جدید، جلوپنجره، پانل‌های راکر، قاب آینه‌ها و اسپلیتر جلو، به کار رفته است. خطوط معروف شلبی روی بدنه خودرو دیده می‌شود و رینگ‌های شلبی، که هر کدام ۴ پوند سبک‌تر هستند، جایگزین شده‌اند. در واقع شلبی تاکید کرده که کارهای زیادی برای کاهش وزن Mach-E انجام شده، اما وزن کلی را اعلام نکرده است.

شلبی فورد ماستنگ Mach E GT

تنها به روز رسانی فنی خودرو، مربوط به سیستم تعلیق است. ارتفاع شلبی مک E کمی پایین‌تر است، اما به جزئیات تغییر آن اشاره‌ای نشده.

از آن جایی که ماستنگ‌های شلبی با موتور V8 معروف هستند، این شرکت با Borla همکاری کرده تا صدای موتور V8 را به طور دیجیتال تولید کند، که از اسپیکرها پخش می‌شود. این صدا طبق صدای اگزوز شلبی GT500 سوپرشارژ است و همچنین تعویض دنده را نیز شبیه‌سازی می‌کند.

این محصول ظاهری شبیه به کانسپت شلبی مک E دارد که در نمایشگاه SEMA 2021 ارائه شد. Gary Patterson، رئیس شلبی آمریکا، درباره عرضه نشدن این مدل در آمریکای شمالی گفته که آن‌ها آن چه را که مردم بخواهند انجام می‌دهند. اگر به مردم گوش دهیم، متوجه می‌شویم که درصد بیش‌تری از اروپایی‌ها به خودروهای برقی علاقمندند. وی معتقد است که ساختار مالیاتی آن‌ها طوری است که مزایای زیادی برای خودروهای برقی دارد. پس بازار خودروهای برقی در اروپا داغ‌تر است.

شلبی فورد ماستنگ Mach E GT

قیمت شلبی ماستنگ مک E پکیج GT با مدل ۲۰۲۳، از ۲۷,۴۸۸ دلار آغاز می‌شود. این مبلغ شامل قیمت خودرو اصلی نیست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران