• آلپاين A110 پايکس پيک
  • آلپاين A110 پايکس پيک
  • آلپاين A110 پايکس پيک
  • آلپاين A110 پايکس پيک
  • آلپاين A110 پايکس پيک
  • آلپاين A110 پايکس پيک
  • آلپاين A110 پايکس پيک
  • آلپاين A110 پايکس پيک

افزایش قدرت برای مسابقه استقامت

معرفی آلپاین A110 پایکس پیک

14 اردیبهشت 1402 20:20

خودرو آلپاین A110 برای مسابقات پایکس پیک امسال آماده شده است. این کوپه موتور وسط، اکنون یک بال عقب دوتکه بسیار عظیم دارد و افراطی‌ترین نسخه این خودرو از سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود، که با یک پکیج آیرودینامیکی خارق‌العاده همراه است‌.

علاوه بر تغییرات ظاهری، ارتقاهای دیگری نیز وجود دارد. موتور خودرو اکنون ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌‌کند.آلپاین برای اولین ورودش به مسابقات تپه‌نوردی پایکس پیک، تلاش مشترکی با تیم Signatech داشته است، تا یک A110 سفارشی را توسعه دهند. این خودرو آماده شده تا در تاریخ ۲۵ ژوئن مسابقه دهد. این خودرو قبلا در منطقه Lurcy-Lévis تست شده و دو ارزیابی دیگر در مناطق جنوبی فرانسه، قبل از رفتن به Colorado Springs دارد.

طول مسیر پایکس پیک ۱۹.۹۳ کیلومتر است و حداقل ۱۵۶ پیچ دارد. حرکت در ارتفاع ۲۸۶۵ متری از سطح دریا بوده و خودروها از ارتفاع ۱۴۴۰ متری به قله ۴۳۰۳ متر صعود می‌کنند.

ویژگی‌های مهم آلپاین A110 پایکس پیک شامل بال عقب بزرگ دوتکه، اسپلیتر بزرگ و برآمده جلو با منحرف‌کننده‌های جانبی، باله مرکزی روی سقف که هوا را به موتور می‌رساند، دیفیوزر تهاجمی عقب، اسپویلر عقب و رکاب‌های جانبی بازطراحی شده است.

علاوه بر تغییرات ظاهری، ارتقاهای دیگری نیز وجود دارد. موتور خودرو اکنون ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌‌کند. نسخه جاده‌ای A110، از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد که با رنو مگان RS مشترک است. این پیشرانه ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور این خودرو اعلام نشده است، اما نسخه خیابانی آن ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

آلپاین توانسته تا وزن A110 پایکس پیک را کاهش دهد و این محصول اکنون ۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد. این نسخه حتی از نسخه ویژه مزدا MX-5 990S که اواخر سال ۲۰۲۱ در ژاپن عرضه شد، سبک‌تر است.

امید می‌رود که آلپاین A110، به عنوان رقیب پورشه کیمن، در آمریکا عرضه شود. شرکت رنو در حال مذاکره با گروه نمایندگان AutoNation است تا خودروهای اسپرت را در آمریکا عرضه کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران