تصمیم فورد برای قطع تولید فیستا پس از 47 سال، احتمالا برای برخی خودروسازان دیگر از جمله هیوندای، باعث خوشحالی است. البته با تغییراتی که خودروساز کرهای بر i20 اعمال کرده، هیچ بعید نیست که توجه بسیاری از مشتریان بالقوه فورد فیستا به سوی این خودرو جلب شود.
”بازطراحی سپر جلو، الگوی متفاوت جلوپنجره، دیلایتهای جدید در چراغهای جلو و تغییر مکان لوگوی H، در همان نخستین نگاه قابل تشخیص است.“سومین نسل از هیوندای i20 که در سال 2020 وارد بازار شده، اکنون یک بروزرسانی میاندورهای را تجربه کرده است. بازطراحی سپر جلو، الگوی متفاوت جلوپنجره، دیلایتهای جدید در چراغهای جلو و تغییر مکان لوگوی H از جلوپنجره به جلوی کاپوت، در همان نخستین نگاه قابل تشخیص است.
الگوی چراغهای LED عقب و طرح رینگهای 16 و 17 اینچی قابل سفارش برای هیوندای i20 هم تغییر کرده، ضمن اینکه سه رنگ جدید به 5 رنگ قابل انتخاب برای این خودرو اضافه شده است.
یکی از این سه رنگ جدید، سبز لیمویی Lucid است، که میتوان آن را همراه با روکش مشابه برای فضای کابین سفارش داد.
هیوندای i20 مدل 2023 در فضای کابین با صفحه پشت آمپر 4.2 اینچی و چند درگاه USB-C همراه شده، ضمن اینکه قابلیت شناسایی دوچرخه هم به سامانه های هشدار برخورد از جلو و حرکت بین خطوط افزوده شده است.
با پرداخت هزینه اضافه، ابعاد صفحه پشت آمپر همچون نمایشگر مرکزی به 10.25 اینچ افزایش مییابد.
مشخصات فنی هیوندای i20 مدل 2023 بدون تغییر باقی مانده است، بنابراین یکی از دو نسخه پیشرانه یک لیتری T-GDi با 99 یا 118 اسببخار قدرت را میتوان برای این خودرو انتخاب کرد. گیربکس خودرو نیز از دو نوع شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک قابل انتخاب است.
نسخه فیسلیفت از هیوندای i20 N هنوز معرفی نشده است، اما گذشته از تغییرات ظاهری، انتظار داریم که مشخصات فنی این نسخه بدون تغییر بماند. مدل فعلی این هاچبک داغ با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با 201 اسببخار قدرت و گیربکس شش سرعته دستی عرضه میشود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com