• پيکاپ کي جي ام خان
  • سانگ يانگ رکستون اسپرت Culmen
  • سانگ يانگ رکستون اسپرت Culmen
  • سانگ يانگ رکستون اسپرت Culmen
  • سانگ يانگ رکستون اسپرت Culmen
  • سانگ يانگ رکستون اسپرت Culmen

عصر جدید سانگ یانگ در ایران

بررسی پیکاپ کی جی ام خان ایلیا موتور (KGM Khan)

14 اسفند 1402 10:41

اولین حضور کی جی موبیلیتی در ایران

پس از تغییر مالکیت سانگ‌یانگ، در سال 2023 نام برند سانگ یانگ به KG Mobility یا اختصارا KGM تغییر داده شد، البته دولت کره جنوبی، هنوز این تغییر نام را تایید نکرده اما اجازه استفاده مشروط از آنرا داده چراکه قبل از کی‌جی موبیلیتی، یک شرکت دیگر نیز چنین نامی را ثبت کرده است. اما ظاهرا مالکان جدید سانگ‌یانگ، اهمیت چندانی به این موضوع نمی‌دهند چراکه عرضه محصولات‌شان را تحت برند KGM آغاز کرده‌اند.

با آمدن مالکیت جدید، این برند کره­‌ای نیز خود را برای تحولات اساسی آماده می‌­کند. به همین دلیل، موج نوسازی محصولات فعلی و البته معرفی مدل‌های جدید سانگ یانگ هم از مدتی قبل آغاز شده است. یکی از این مدل‌های جدید، پیکاپ معروف سانگ‌یانگ است که حالا برای ورود به بازار کشورمان در سال 1403 و توسط شرکت صنایع خودروسازی ایلیا، لحظه‌‌شماری می‌کند. 

طراحی پیکاپ خان ایلیا موتور

سانگ‌یانگ رکستون اسپرت که در برخی بازارهای صادراتی به نام سانگ‌یانگ موسو اسپرت نیز شناخته می­‌شود، در واقع سومین نسل از نسخه پیکاپ شاسی­ بلند پرچمدار این شرکت است و از سال 2018 تاکنون، در بازار جهانی حضور دارد.

در سال 2023 شرکت KGM نسخه بروزرسانی شده این خودرو را با نام «موسو گرند» معرفی کرد و سپس یک نسخه دیگر از آنرا که دارای تجهیزات جانبی متعددی بوده و اصطلاحا تیون‌شده است، با نام رکستون اسپرت کولمن (Culmen) معرفی کرد؛ خودرویی که البته با نام KGM Khan Culmen در برخی بازارها به فروش می‌رسد. این نسخه تیون‌شده، دقیقا همان محصولی است که توسط شرکت ایلیا موتور، برای بازار ایران درنظر گرفته شده.

سانگ یانگ رکستون اسپرت Culmen

تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو، جلوپنجره متفاوت با اجزای کروم، طراحی جدید سپر جلو، اجزای پلاستیکی بدنه، جزئیات با ظاهر مشابه آلومینیوم، رینگ‌های 17، 18 یا 20 اینچی با طرح جدید، چهره پیکاپ خان ایلیا موتور را تغییر داده است.

کابین و امکانات پیکاپ خان ایلیا موتور

در فضای کابین پیکاپ کی‌جی‌ام خان، با نمایشگر جدید 12.3 اینچی لمسی مواجه هستیم، که در کنار صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی قرار دارد. طراحی داشبورد نیز به لطف دریچه­‌های باریک تهویه، دکمه­‌های حساس به لمس، نورپردازی با 32 رنگ و چند درگاه USB-C متحول شده است.

سانگ یانگ رکستون اسپرت Culmen

کابین این خودروی 5 نفره با چرم مصنوعی یا ترکیب چرم ناپا و جیر به رنگ‌های مشکی یا خاکی، تزئین می­‌شود. پیکاپ خان ایلیا موتور، همچنین به شش کیسه هوا و چندین سامانه دستیار ADAS مجهز شده است.

مشخصات فنی پیکاپ خان ایلیا موتور

مشخصات فنی این پیکاپ، بدون تغییر باقیمانده است، بنابراین پیشرانه 2.2 لیتری 4 سیلندر توربودیزل با 202 اسب­‌بخار قدرت و 441 نیوتن‌متر گشتاور همچنان در زیر کاپوت قرار دارد. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، سامانه 4WD و قفل دیفرانسیل به چرخ‌ها ارسال می­‌شود.

بسته به نوع تعلیق که شامل پنج اتصالی برای استفاده‌های جاده‌ای یا فنر شمش برای کاربری‌های تجاری خواهد بود، پیکاپ کی‌جی‌ام می‌تواند بین 400 تا 700 کیلوگرم بار را حمل کند. محفظه بار هم در دو طول مختلف با ظرفیت 1011 لیتر یا 1262 لیتر قابل سفارش است.

ظرفیت یدک‌­کشی پیکاپ خان ایلیا موتور نیز سه تن اعلام شده است، که با اضافه شدن سامانه کنترل نوسان تریلر در سال 2023، به نحو بهتری انجام خواهد گرفت.

قیمت پیکاپ خان ایلیا موتور

در بازار جهانی، پیکاپ سانگ یانگ رکستون اسپرت Culmen، با قیمتی در حدود 26 تا 30 هزاردلار عرضه شده است. پیکاپ کی‌جی‌ام خان در سال 2024 به بازار جهانی می‌آید.


فروش پیکاپ خان در ایران

آخرین خبرها از شرکت صنایع خودروسازی ایلیا به همراه جدیدترین شرایط فروش نقدی ایلیا و پیش فروش این شرکت برای محصولات مونتاژی و سایر خودروهای وارداتی را در مقاله شرایط فروش ایلیا موتور بخوانید.

دیدگاه کاربران