• هوندا الويت Elevate
  • هوندا الويت Elevate
  • هوندا الويت Elevate
  • هوندا الويت Elevate

همتای ارزان‌تر HR-V

معرفی هوندا Elevate

17 خرداد 1402 15:00

هوندا HR-V در حال حاضر در اروپا، ژاپن، چین، منطقه جنوب شرقی آسیا و کشورهای آمریکای جنوبی به فروش می­‌رسد. خودروساز ژاپنی اکنون تصمیم گرفته است، که نسخه ساده­‌سازی شده از این محصول را برای عرضه در کشورهای در حال توسعه آماده کند.

طراحی هوندا الویت (Elevate)

هوندا الویت (Elevate) که در هند رونمایی شده، فرمی محافظه‌­کار و متشکل از خطوط مستقیم با دستگیره‌­های آسان­‌بازشو و رینگ‌های 16 اینچی را به نمایش گذاشته است و در نمای ظاهری کاملا با HR-V تفاوت دارد.

هوندا الویت Elevate

ابعاد بدنه هوندا الویت در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.312، 1.79، 1.65 و 2.65 متر اعلام شده که نسبت به هوندا HR-V طول کوتاه‌تر، عرض یکسان، ارتفاع بلندتر و فاصله بیشتر بین محورها را نشان می‌­دهد.

همچون HR-V، هوندا الویت نیز براساس پلتفرم GSC شکل گرفته و سیستم تعلیق آن به صورت مک‌­فرسون در جلو و نیمه مستقل در عقب طراحی شده است. فاصله کف هوندا الویت تا زمین هم 220 میلیمتر اعلام شده است، که 32 واحد بالاتر از HR-V قرار می­‌گیرد.

کابین و امکانات هوندا الویت (Elevate)

کابین محصول جدید هوندا تحت تاثیر خطوط مستقیم و البته سایر محصولات این برند طراحی شده است و مواردی شامل پشت آمپر 7 اینچی و نمایشگر لمسی 10.25 اینچی را به همراه دارد.

هوندا الویت Elevate

در تریم‌های بالاتر، مواردی شامل تریم دورنگ کابین، دوربین 360 درجه، سانروف، کروز کنترل تطبیق‌­پذیر و سامانه دستیار Honda Sensing هم به خودرو اضافه خواهد شد. ظرفیت محفظه بار هوندا Elevate هم 458 لیتر اعلام شده، که نسبت به HR-V 139 واحد بیشتر است.

مشخصات فنی هوندا الویت (Elevate)

مشخصات فنی هوندا الویت هم ارتباط چندانی با HR-V ندارد. این خودرو فقط با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 121 اسب­‌بخار قدرت و 145 نیوتن‌متر گشتاور به همراه گیربکس شش سرعته دستی یا CVT عرضه خواهد شد.

خروجی پیشرانه به محور جلو انتقال می­‌یابد، ضمن­ این‌که برنامه‌­ای هم برای عرضه نسخه چهار چرخ محرک از این خودرو وجود ندارد.

هوندا الویت Elevate

برنامه تولید هوندا الویت (Elevate)

هوندا Elevate در تاسیسات این شرکت در هند و در کنار هوندا سیتی و هوندا Amaze تولید می­‌شود. ظرف سه سال آینده، نسخه هیبرید و سپس برقی از Elevate نیز عرضه خواهد شد.

مشتریان هندی می­‌توانند از ماه سپتامبر، محصول جدید هوندا را خریداری کنند. در بازار هند، هوندا الویت با هیوندای کرتا، کیا سلتوس، سوزوکی گرندویتارا و تویوتا اوربن کروزر هایرایدر رقابت می­‌کند. این خودرو به برخی کشورهای دیگر نیز صادر خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران