• چري تيگو 5X پرو هيبريد
  • ام‌وي‌ام ايکس 55 پرو هيبريد

آلایندگی کمتر برای کراس‌اور چینی

معرفی چری تیگو 5X پرو هیبرید

18 خرداد 1402 09:00

تولید محصولات چری در برزیل از آگوست 2014 آغاز شد، اما پس از خریداری 51 درصد از سهام نماینده محلی توسط گروه کائوآ (Caoa Group) در سال 2017، محصولات خودروساز چینی با نام کائوآ چری در این کشور به فروش می­‌رسد.

در این نسخه، سامانه هیبرید-خفیف 48 ولتی و یک مجموعه باتری کوچک با قابلیت بازیابی انرژی از ترمز هم اضافه شده است، تا آلایندگی پیشرانه را کاهش دهد.این شرکت اکنون نسخه هیبرید از چری تیگو 5X پرو را به عنوان سومین عضو از سری Max Drive به مشتریان برزیلی معرفی کرده است. این نسخه قبلا برای مدل‌های تیگو 7 و 8 نیز عرضه شده بود.

برخی تجهیزات ایمنی شامل کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، هشدار برخورد از جلو، نوربالای هوشمند، ترمز خودکار اضطراری، پایش نقطه کور، هشدار ترافیک پشت سر و هشدار خروج از خط نیز به این کراس اور اضافه شده است.

در نسخه Max Drive، حسگر باران به سایر تجهیزات موجود شامل شش کیسه هوا، صفحه پشت آمپر 7 اینچی، نمایشگر 10.25 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، حسگرهای پارک، سانروف، تهویه مطبوع دو منطقه‌­ای، دوربین 360 درجه، چراغ‌های LED جلو و رینگهای 18 اینچی، اضافه شده است.

چری تیگو 5X پرو هیبرید

چری تیگو 5X پرو Max Drive همچون مدل قبلی، به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 160 اسب­‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که خروجی را به گیربکس CVT با قابلیت شبیه‌سازی 9 دنده انتقال می­‌دهد. اما در این نسخه، سامانه هیبرید-خفیف 48 ولتی و یک مجموعه باتری کوچک با قابلیت بازیابی انرژی از ترمز هم اضافه شده است، تا آلایندگی پیشرانه را کاهش دهد.

چری تیگو 5X پرو Max Drive با هدف رقابت با کیا استونیک، شورولت ترکر و فولکس واگن تی-کراس در بازار برزیل عرضه می‌شود، هرچند که فقط محصول کیا در این کشور با فناوری هیبرید همراه شده‌ است، ضمن ­این‌که محصول چری از نظر تجهیزات رفاهی در جایگاهی بالاتر از اکثر رقبا قرار دارد.

چری تیگو 5X پرو هیبرید

فروش چری تیگو 5X پرو Max Drive با قیمت 164,990 رئال برزیل یا 33,500 دلار آمریکا به‌زودی آغاز خواهد شد. یعنی 3 هزار دلار گران‌تر از نسخه استاندارد و 9,100 هزار گرانتر از تریم اسپرت که اخیرا عرض شده است. با شروع عرضه محصولات هیبریدی چری در ایران می‌توان امیدوار بود، تا این کراس‌اور هیبریدی با نام ام وی ام X55 پرو هیبرید نیز در بازار حضور داشته باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران