شرکت رنتک (Renntech) به سراغ مرسدس AMG GT63 چهار در رفته و ظاهر و مشخصات فنی این خودرو را تغییر داده که در نهایت به تولد RIIIx (با تلفظ آر تری ایکس) منجر شده است.
”در نتیجه تغییرات رنتک، خروجی پیشرانه مرسدس AMG GT63 به 1196 اسببخار قدرت و 1257 نیوتنمتر گشتاور رسیده است. البته نهایت قدرت در صورت استفاده از بنزین اکتان 100 قابل دستیابی خواهد بود.“در نخستین گام، مجموعه قطعات فیبرکربن شامل زیرسپری، هواکشهای سپر جلو، رکابهای جانبی دوتکه، دیفیوزر عقب و باله قابل تنظیم برای سدان مرسدس نصب شده است، تا علاوه بر تغییر ظاهر، نیروی وارد بر بدنه را هم افزایش دهد. علاوه بر نشان RIIIx روی بدنه، باید به رینگهای آلومینیومی RPS 10.2 با ابعاد 21 و 22 اینچ در محورهای جلو و عقب نیز اشاره کرد، که با تایرهای پایلوت اسپرت 4S ساخت میشلن همراه شده است.
رنتک سپس به سراغ پیشرانه 4 لیتری توئین توربوشارژ 8 سیلندر مرسدس رفته و با نصب توربوشارژرهای Stage II، برنامهریزی مجدد ECU، هواکشهای فیبرکربن، پمپ تزریق سوخت با فشار بالاتر و برخی موارد دیگر، عملکرد آن را تقویت کرده است.
در نتیجه این تغییرات، خروجی پیشرانه از 681 اسببخار قدرت و 998 نیوتنمتر گشتاور به 1196 اسببخار قدرت و 1257 نیوتنمتر گشتاور رسیده است. البته نهایت قدرت در صورت استفاده از بنزین اکتان 100 قابل دستیابی خواهد بود، چراکه با افت اکتان به 93، خروجی پیشرانه هم به 965 اسببخار قدرت و 1243 نیوتنمتر گشتاور کاهش مییابد.
خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و و کنترل الکترونیکی انتقال قدرت، به سامانه چهار چرخ محرک منتقل میشود.
شتاب صفر تا صد و 160 کیلومتر برساعت رنتک RIIIx به ترتیب 2.44 و 5.5 ثانیه و زمان لازم برای پیمایش 400 متر با حداکثر سرعت 222 کیلومتر برساعت نیز 9.9 ثانیه اعلام شده است.
تغییرات فنی سدان مرسدس با نصب سیستم اگزوز فولادی با دریچههای الکترونیکی برای کنترل صدای خروجی تکمیل شده است. کاربرد اصلی این دریچهها به زمانی ارتباط دارد که مالک خودرو در آخرین ساعات شب به خانه بازمیگردد و باید از ایجاد مزاحمت برای همسایهها خودداری کند.
برای مالکیت رنتک RIIIx، باید 94.980 دلار مازاد بر قیمت مرسدس AMG GT63 چهار در پرداخت کنید. براساس اعلام سازنده، تعداد محدودی از این خودرو تولید میشود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com